Horlogeband Seiko

Goedenavond allemaal,

Na lang wikken en wegen heb ik een Seiko Sharp Edged SPB231J1 besteld en vandaag binnen gekregen. Nou ja, mijn schoonvader heeft het horloge besteld, want hij kon het zeer voordeling bestellen bij de ING bank.

Ik vind het een prachtig horloge, maar de band zit niet lekker en ik draag een horloge sowieso liever met een stalen band. En ik denk dat het dit horloge ook niet zal mistaan.

Nu was ik een beetje aan het rondkijken en kwam ik terecht op horloge.nl. Als ik daar zoek op het type nummer kom ik uit op deze band:

Maar ik vind de mesh band toch iets minder mooi. Als ik kijk naar zijn broertje pressage kom ik uit op deze band:

De diameter is het hetzelfde. Past het dan altijd? Want ik vind deze band namelijk een stuk mooier.

Weet iemand hoe het de kleuren van de banden zit? De pressage SPB231J1 heeft namelijk een redelijk ‘donkere’ zilver kleur.

1 like

Of deze:

Dit lijkt alweer een stuk donkerder. Zie door de bomen het bos niet meer🙈

Wanneer de typenummers erbij staan op de website, zal de band passen. Je kunt ze altijd een mailtje sturen ter bevestiging. Is die laatste overigens € 310,-?

Mogelijk dat een mesh bandje een optie is (dan kun je gewoon een afternarket strap kopen met rechte end links), al weet ik niet zeker of dit zal staan.

Bij Seiko staat er op de band de maat (breedte van de aansluiting). Dit zal 19 a 20 mm zijn. De aftermarket Seiko straps zijn wel overpriced. Ik heb zelf een bandje bij een juwelier gekocht en de clasp (gesp) van mijn originele bandje gedaan.

Proficiat met je aankoop! Toon hem gerust hier, of misschien in het Presage only topic. Daar kunnen ze je misschien ook advies geven.

Ik denk trouwens dat je de stalen band moet zoeken van het broertje, de SPB167. Deze heeft dezelfde aansluiting op de ronde kast, dezelfde bandbreedte en ik vermoed ook met dezelfde metaalkleur.
Succes met de zoektocht!

1 like

Bedankt!

Ik zal volgende week even paar mooie foto’s maken. Denk dat je gelijk hebt over de band. Had al even geïnformeerd bij de lokale juwelier, maar de band is niet op voorraad en komt pas in augustus weer :sweat_smile::sweat_smile:

1 like

Goed dat je lokale juwelier je kan helpen, ook al kan het nog wel even duren. Tegen dan is je leren bandje ook al wat soepeler geworden, en zal het wel wat prettiger dragen. Ik draag mijn horloges ook meestal op de stalen band, maar niets zo fijn om af en toe te wisselen met verschillende soorten bandjes :smile:

1 like