Horlogeband van shell cordovan

Wie heeft er ervaring met een horlogeband van shell cordovan (paardenleder?)

Ikke.

Vind het erg mooi, maar is wel shiny, moet je dus van houden.
Staat dus niet bij ieder horloge mooi.

ik heb het op mijn Nomos Tangomat. Prettig leer(van de billen van een Texaans paard geloof ik), gaat wat langer mee dan gewoon leer, schijnt soms iets wit te kunnen uitslaan, door het natuurlijke vetgehalte van het leer, maar dat is simpelweg weg te poetsen

Yep, ik heb hem ook op mijn Nomos Tangente. Standaard bandje van Nomos.

De kwaliteit is erg goed; ik heb hem sinds februari zeker een dag of 4-5 per week om en het bandje vertoont nog geen enkele slijtage. In het begin voelt het een beetje stug aan, maar na een paar weken gaat het precies naar de vorm van je pols staan en is het juist een erg comfortabel bandje.

Ik zou er in ieder geval zonder probleem wat extra pegels voor over hebben om hetzelfde bandje weer terug te kopen, als deze versleten is.

Groet,

Gerard

ik heb een nomos orion met een band van shell cordovan, mijn ervaring is dat ze langer meegaan dan gewone leren banden. prijzen vallen wel mee, kijk maar eens op :www.store.allwatch.de

bb

Ik heb ook een Nomos met zo’n band en vind het een fijne band.

Mooie uitleg gevonden over dit type leer:
http://www.bensilver.com/style04/styleguide_link4.html

hans cp

Ik heb wel een paar horlogebanden van paardeleer gemaakt door Connely , ze zijn soepel , zacht en slijtvast.
en zogenaamd ? bestand tegen zoutwater
heeft iemand daar ervaring mee ?

Groet, André

Beste mensen,
Allemaal hartelijk bedankt voor jullie bijdragen. Zo bewijst toch telkens weer dit geweldige forum zijn nut!!

Alexis