Horlogeband voor om je been

Ik hoop dat het een handwinder is :small_airplane:

1 like

Wat een geweldig mooi horloge !

1 like

Dat klinkt heel aannemelijk.
Gelukkig, zit er toch nog een functie achter. Moest ook wel.
Dank voor de openbaring!

Om je been lijkt me niet logisch, dan moet je het horloge met een scheef hoofd aflezen.

Het was natuurlijk knetterkoud in de cockpit van bv een Spitfire, dus de piloten droegen een dik lederen jack, gevoerd met schapenvacht. De mouw was dus zo dik als je bovenbeen. Lijkt me dat zo’n strap dan netjes past.

3 likes

Het meest stomme vind ik dat Omega dus zo’n horloge set maakt, maar er dus nergens bij zet hoe die jockstrap precies gedragen werd. Zet dat in het boekje met een stukje historische uitleg er bij.

2 likes

Volgens mij mag je zelf weten of je hem over je piloten-jas of om je been draagt.

2 likes

Op het certificaat stond dus dat het voor om je been was, maar ook niet meer dan dat.

1 like

Leuk horloge, van harte!

Ik hoop niet dat het een blok aan je been is…
:grin:

1 like

:joy: :joy:

1 like

In een vliegtuig zit je, en de pilotenjacks waren kort, dus je kunt je bovenbeen goed zien. Horloge daaromheen, vlak boven de knie, en je kon met een snelle blik op je bovenbeen zien hoe laat het was zonder je arm/pols te hoeven draaien, laat staan van het stuurwiel of de stuurknuppel te nemen.
Als ik in een andere auto rij zonder navigatie leg ik mijn smartphone met Google maps ook op mijn bovenbeen, gaat prima!

2 likes

Bovenbeen was, en is nog steeds een makkelijk bereikbare en zichtbare plek. Een moderne flightsuit heeft zakken voor papieren checklists en communicatieprocedures op exact deze plek.
Bij oudere kisten had je twee handen minimaal wel nodig om 'm in bedwang te houden, dus even je pols omdraaien om de tijd te zien is dan suboptimaal. Overigens is een horloge voor navigatie cruciaal bij defect instrumentarium.

3 likes