Horlogeband

Hey goedenavond Beste mensen, ik ben nieuw hier en ik ben Melvin. Ik had een vraagje over mijn horloge, de Seiko SNXS79. Een mooi horloge al zeg ik het zelf. Maar ik wil de standaard horlogeband vervangen, Maar deze heeft geen rechte aanzet. En de band is 19mm, kan ik een andere band erop zetten met een gebogen omzet zegmaar. of moet het officieel seiko zijn en hetzelfde Type. Ik hoor van jullie dankjulliewel :+1:t3::slightly_smiling_face:

4 likes

Goegel op bracelet seiko 5 snxs
Ik heb maar wat geplakt, maar genoeg te krijgen :+1:t4:
En YouTube.

2 likes

Welkom Melvin,

Je zou ook een aantal Nato banden kunnen aanschaffen, die kun je makkelijk wisselen. Via Ome Ali (aliexpress) is de keuze reuze!

Verder heel.veel plezier hier, lekker kijken, reageren en je TL-level stijgt vanzelf.

1 like

Hoi Melvin,

Welkom.
Jouw horloge heeft gewoon een normale rechte bandaanzet. Dat zie je als je de pushpin eruit haalt. Het afgeronde stukje metaal heet de end-link. Je kan dus iedere rechts band aanschaffen met een breedte van 19mm.

Succes ermee!

Hai goedeavond, bedankt. Hij heeft dus een normale rechte bandaanzet en kan dus elke van op maar hoe kan ik dat dan krijgen met een End link dat moet ook passen lijkt mij?

Met bijv een leren bandje blijft er een kier tussen de kast en het horloge zichtbaar.

Sommige rubberen en stalen banden passen, maar die worden vaak voor het model gemaakt.

Met Endlinks

Zonder Endlinks

Hi Melvin,

Welkom hier.
Zelf heb ik recent een SNXS gekocht via het forum en ben ook wat gaan zoeken naar verschillende opties voor banden. Ik heb er via Ali Express veel gevonden.

Had je zelf al een idee welke kant je opwilt?

2 likes

Zomaar een voorbeeld… Vandaag de band binnengekregen en kon hem niet laten liggen tot morgen.

Ik vind dat het horloge door de fijne schakels een klassiekere uitstraling krijgt. Ook vind ik dat de gepolijste middelste schakels beter passen bij de gepolijste kast. De originele band en endlinks zijn gebrushed waardoor ik ze minder vind matchen. Maar ieder zijn ding! :slight_smile:

1 like

Dit is een hele mooie, en staat zeker goed. Ik vind hetzelfde als jou mening, waar komt deze band vandaan?

1 like

Hoi sorry voor late reactie ik wilde zelf een jubilee band hebben maar had ze wel is gezien op de snxs dus dat