Vandaag zojuist een horlogebandaanzetter binnen gekregen.
Wilde even een horlogeband eraf halen. Nadat ik 1 kant erafhaalde hoorde ik al een kleine kraak geluid. En ja hoor… aanzetter gelijk al kapot… fijn…
Zijn deze dingen altijd zo fragile? Deze was €9, weet niet wat een normale horlogebandaanzetter kost.
Ik heb er ook al twee “versleten”. Bij de eerste brak de pen voor het losduwen van de spring-pins al direct bij de eerste bandenklus (beetje zoals bij jou). Achteraf denk ik dat het hier ging om een slechte kwaliteit tool (waarschijnlijk gemaakt van ijzer waarvan ze ook urinoirs maken:+)
Bij de tweede ging diezelfde pin krom omdat ik het tooltje uit mijn handen liet vallen (kwam precies op dat dunne pinnetje terecht:(). Bij het rechtbuigen brak hij alsnog af:S Gevalletje eigen schuld dus:)o
Nu maar wat meer geld uitgegeven voor een echte Bergeon. Het voordeel van dit mooie maar dure gereedschap is dat beide zijden van de tool kunnen worden vervangen. Als er dan ooit nog zo’n suf ongelukje gebeurt, ben ik voor een paar Eurootjes weer het heertje;)
Idd gewoon Bergeon tools nemen, ik heb inmiddels best veel tools van Bergeon en heb nog nooit iets kapot gehad. Aanrader dus! www.watch-tool.de is inderdaad goed en goedkoop!
Ben van geboorte al niet handig geweest met handarbeid
maar zag een youtube filmpje en dacht dit moet mij wel lukken…
hij brak echt heel snel… krijg van die webshop nu wel een nieuwe maarja denk dat die ook zo kapot gaat.
Voortaan maar door een vriend dit laten doen die bij een juwelier heeft gewerkt