Ik draag graag horloges op leren bandjes, maar de tweede keeper/lusje/passantje (etc.) heeft vaak de neiging om te gaan zwerven, meestal richting horloge. Gevolg is een flapperende stuk horlogeband, iets wat jullie vast allemaal kennen.
Wie heeft er een slimme, niet destructieve en onopvallende manier bedacht om dit te voorkomen? Superlijm ligt voor de hand, maar misschien is er een elegantere oplossing? Ik heb een dun draadje geprobeerd aan de binnenkant, maar dat gaat dan zelf ook weer schuivenâŠ
Gewoon even vaststikken met naald en draad op de juiste plaats. Dwars door het bandje en de keeper of bij dikkere lederen bandjes net even half in de âhuidâ van t bandje. Ik heb inderdaad wel eens een bandje gehad waar de keeper vast zat met een dun lederen âstripjeâ Zoals @25tien bedoeld. Die zat dan wel af fabriek in t bandje vast gestikt.
Juist. En als je een bandje op maat laat maken door bijvoorbeeld @Ko, dan bestellen met vaste keeper. Wel even goed bepalen op welke plek deze dan moet komen.
Nog een idee: als je een bandje op maat laat maken, zorgen dat het zo sluit dat er maar 1, max 1,5 cm uit de gesp steekt. dan heb je nooit last van dat [quote=âEdwinek, post:1, topic:136062â]
flapperende stuk horlogeband
[/quote]