Horlogebandjes general overview

Sla me dood mocht dit topic al reeds ergens bestaan, heb gezocht maar niks gevonden. Het lijkt me leuk om een algemene indexatie te hebben van kwalitatieve banden in verschillende onderdelen: rubber, leder, suede, …

De standaard om mee te starten is een mooie Hirsch Liberty Strap of een rubber strap van hun.
Iemand nog toevoegingen?

1 like

Schitterend idee!

Met de toevoeging dat je dan ook een beetje beschrijft waarom dit zo’n topband is? Dus een reviewtje eigenlijk. En pics verplicht…

Een Fleurus Veau Vintage Kalfsleren band van horlogebanden.com Mooie soepele band, maar voor 20cm polsen past hij net. Door het doorsteken in de houdertjes laat de binnenkant wat los. Dat is even de beste uitleg denk ik.

Goede band, die erg lekker zit. Alleen soms wat irritant bij vastdoen…

Deze post is erg handig als je op zoek bent naar bandjes;
http://forums.watchuseek.com/f75/straps-comprehensive-list-230129.html

Ongeveer de helft avn de links werkt gelukkig niet meer, dus je hoeft maar 2 ipv 4 weken te nemen om alles te bekijken! :smile:

1 like

Is natuurlijk wat internationaler.
Dichter bij huis weet ik dat www.miros-time.de hier nogal populair is.
Ga er nu zelf ook eens wat bestellen.
Er zijn ook bandenmakers op het forum, zoals Ko en Mimoza. Een overizcht daarvan is ook wel leuk denk ik.

Denk dat deze lijst meer up to date is,

Deze staat ook in m’n favorieten als naslagwerk, leuke toevoeging hier ook: Adresje voor mooie ‘vintage’ straps?

Iemand een mooie link voor een (after)market oyster bracelet voor een datejust?
Daarmee bedoel ik niet de jubilee versie, maar de knappe pre 16610 oyster bracelet.