Horlogebandjes. Kindertjes arbeid.

Nou rotstreek ? Kinderhandjes kunnen mooie producten maken hoor.
Perzische tapijten bijvoorbeeld, veel meer knoopjes per cm2. Prachtig ! Duurder ook…

2 likes

Ook in Azië is kinderarbeid niet iets waar men trots op is/een bedrijf zich graag mee wil profileren. Veel landen kennen ook een leerplicht, al is het met wetshandhaving droevig gesteld/met wat geld te omzeilen. Daardoor vind ik het vrij opmerkelijk dat er een dergelijk promotie filmpje is opgenomen.

Ok guys, ik ben net dus ook benaderd door dit bedrijf. Deze keer zonder mooi promotiefilmpje.
Ze leren blijkbaar snel. Misschien sta ik in dezelfde lijst als @anon53002072EV maar ze willen blijkbaar goed verkopen.
Vulpoleather@instagram dus. Ga ze straks eens even aanmelden :grin:

3 likes

check, check, dubbel check…
:man_farmer:

3 likes

Niet dat wij het makkelijk kunnen veranderen, want ook van de niet-goedkope artikelen weten we niet hoe het wordt geproduceerd. Het is goed dat dit toch eens in een topic is vermeld.

2 likes

Gewoon op instagram aan de schandpaal nagelen?

Dit is ook het dilemma waar ik mee zit. Niet dat dat de reden is dat ik bepaalde kleding wel of niet koop maar ik heb eerlijk gezegd geen idee waar ik kleding kan kopen die niet uit deze landen komt?

1 like

#handmade #handcraft #handstitch… ik mis alleen de #childlabour nog…

1 like

Ik dacht dat ons forumlid @Ko-Banden een stuk ouder is.

1 like

via pb mag je de naam wel delen lijkt me voor de geinteresseerden. Maar ja ik denk dat dit meer common practice is dan uitzondering.

De ellende is, dat heel veel ondoorzichtig is. Je weet vaak niet hoe je kleren in elkaar zijn gezet (kinderarbeid, slechte/gevaarlijke omstandigheden). Als je echter kinderarbeid ontdekt, dan is het wat mij betreft klaar.
Daar wens ik niets mee te maken te hebben!

Ik heb hem hierboven al gedeeld :point_up:t3:

2 likes

For live :see_no_evil:

1 like

haha, toen ik het topic las, ging het al door mijn hoofd: hoe oud zou bandenman Ko zijn… :sunglasses:

Tzvelion?

Dubbele gevoelens bij deze kinderarbeid. Als wij die spullen niet meer kopen hebben ze ook zelfs dat weinige inkomen niet meer. Is dat dan de oplossing? Een realistischer prijs betalen is rechtvaardiger. Alleen nog even zorgen dat dit meerbedrag niet in de zak van de eigenaar verdwijnt. Lastig, lastig.

2 likes

Helaas is dit wel een groot deel van de handel die zo tot stand komt. Zorgvuldig bij de consument weg gehouden zodat deze lekker koopt.

Het is nogal lastig om te voorkomen dat je hier aan bij draagt maar zodra je het weet zou ik ook passen. Waar ik al lang mijn buik vol van heb zijn de “merken” die populair zijn en de hoofdprijs vragen voor hun producten die onder erbarmelijke omstandigheden zijn gemaakt/

Ik was net bij Hudson Bay om te zien wat er in de uitverkoop is maar wat een ballentent. Goedkope shit horloges met slechts 3 merken die iets met horloges van doen hebben. Seiko, Pulsar en Tissot, de rest is allemaal plakmerk.

Dan de kleding, die is allemaal premium en toen was ik al weer klaar. Die mix van waardeloos naar premium is geen goede mix. Het één of het ander maar niet alles onder 1 dak.

Daarbij ben ik klaar met die merken die je veel laten betalen om voor hen de marketing te doen. Er is zat andere kleding te vinden van prima kwaliteit tegen een normale prijs.

Van mij mag elk bedrijf wat zich op deze manier verrijkt aan de schandpaal. @anon53002072EV welk merk was het nou? :slight_smile:

2 likes

Ik ben @anon53002072EV dan wel niet, maar het was Vulpo.

2 likes

:joy: Was meer een dolletje omdat ik snap dat @anon53002072EV de naam niet zal noemen.
Maar nu weten we het toch en is @anon53002072EV buiten schot.

@Dao, de vraag is beantwoord en het merk is bekend :wink:

3 likes

Dat was het gisteren ook al…

1 like