In mijn horloge assortiment zit al heel lang een Diesel DZ7025. Ik vind het nog steeds wel een tof ding met een leuke vintage uitstraling. Alleen deze Dieseltjes hadden een heel groot nadeel, waardeloze bandjes. Het was een combinatie rubber/leer en na een tijdje dragen verpulverde het rubber en viel het bandje uit elkaar. Ik heb er ooit twee keer een nieuw origineel bandje op laten zetten, maar na de derde uiteengevallen band is hij toch in het archief beland.
Nu vind ik het toch nog steeds wel een leuk horloge voor erbij en ik wilde toch eens gaan kijken naar een nieuwe band. Maar ze zijn nergens meer te krijgen en Diesel zelf geeft ook aan, niet meer leverbaar. Dus wil ik het over een heel andere boeg gooien en ben ik nu op zoek naar iemand die zelf horlogebandjes maakt. Het hoeft zeker niet het origineel te zijn, maar wat stoers wat bij het horloge past. Ik heb nog een originele band, weliswaar in stukjes, dus ook wel de oorspronkelijke RVS gesp nog die gebruikt kan worden.
Dat kan ik beamen. Heb (weliswaar in een ver verleden) ook bandjes bij hem besteld o.a. een bandje voor een Damasko die hij perfect op maat en volgens specificatie heeft gemaakt toen. Verder heb ik meerdere voorbeelden gezien van Oris Aquis bandjes die hij gemaakt heeft.
Bedankt allemaal voor het meedenken! Inmiddels heb ik de eerste tip opgevolgd en contact met slls en is het uurwerk naar hem onderweg, hij denkt me wel te kunnen helpen dus ben onwijs benieuwd!!! Ik laat het resultaat nog weten!
@Ko-Banden, ik zou graag met je in contact willen komen, wellicht kan jij me helpen? Het ligt gegarandeerd aan mij, maar het lukt me niet een PB te sturen…
Bedankt voor je berichtje .
Mijn band is op de Lugs 28mm.
Origineel ook 28mm op de gesp maar dit witte bandje loopt af naar 24mm.
Vandaar mijn vraag naar een 24mm gesp.
Een complete band zal niet snel passen.
Het betreft overigens de Bull Head van Diesel​:upside_down_face: