Horlogebatterij vervangen tijdens corona van mijn NA

Beste iedereen,

Weet iemand waar ik het batterijtje van een Rado Diastar kan vervangen? Ik weet dat S&C nog werkzaamheden verricht maar ik vermoed niet voor een Rado. Is er nog een juwelier of horlogemaker werkzaam?

Welke regio zoek je?

Kijk hier maar eens…

Regio Utrecht het liefste. Maar wil wel rijden hoor. Leuk om buiten te zijn.

Ben van de week bij Ron Sonders in Leusden geweest voor een batterij, die is gewoon open

1 like

http://www.belleheure.com/

Zoiets? Ligt in Zeist en is Swatch Group (Omega etc.) gecertificeerd. Niet de beste website…

1 like

A, meneer @Dora was me voor!
In principe mogen alle juweliers reparatie en service verlenen. Even rondbellen en je vindt vast iemand in de omgeving.

2 likes

afbeelding

2 likes

Dit lijkt me wel gemakkelijk. Ik zal gelijk een bericht sturen! Bedankt voor de tip :ok_hand:t4:

2 likes

Ah oke ik dacht dat iedereen gesloten was. Maar inderdaad een goede tip :ok_hand:t4:

2 likes

Hahaha. Daar is ie weer, chef gifjes!
Lekker bezig!

1 like

Iemand enig idee of 75 euro voor een batterij vervangen en het verwijderen van een schakel een normale prijs is?

Ik was van de week 7 euro kwijt voor vervangen batterij

Dat klinkt als een beter bedrag. Is er iemand op het forum toevallig die dit soort dingen doet?

Is wel erg veel. 7 euro is zonder waterdicht maken neem ik aan. Normaal is het bedrag met waterdicht maken wat meer (rond de 35/40 euro). Zit dat Rado-deksel niet vast met schroefjes? Met een klein schroevendraaiertje, de goede batterij in bestelling en een vaste hand kun je het prima zelf doen. Laatst hier nog de Baume en Mercier van mijn oom gedaan, binnen 1 dag was de batterij binnen voor 2.50,- (zonder verzendkosten). Schakels verwijderen van de Rado is ook niet erg moeilijk. Moet met een drukker want ik zou niet meppen op keramiek, ligt er natuurlijk wel aan OF het keramiek is. Nogmaals vind ik 75 erg veel voor wat er gebeurt. Mocht je het toch door een ander willen laten doen dan zou ik even rustig verder zoeken.

1 like

Zie mijn ervaring hierboven met Ron Sonders in Leusden

1 like

Dat is afzetterij. Zeker als je naam Mr. Broke is zou ik dat niet doen.

2 likes

Pardon. €75? Wie durft dat te vragen? Dat is gewoon schandalig.

3 likes

Als je even deze kant op (haarlem) wil rijden doe ik het gratis voor je. Moet alleen even een battie bestellen dan.
Ik heb niet de faciliteiten om de waterdichtheid te testen, dat moet ik er wel even bij zeggen.

2 likes

Oeh dat is wel heel aardig. De 75 euro hebben vooral te maken met het waterdicht wordt mij verteld in de email.