Ik zal nog even doorzoeken inderdaad
Dan zal ik die wel even proberen. De reactie was uit Zeist maar wie weet is deze beter
Dat zou zomaar kunnen.
Ik heb laatst een glaasje laten wisselen bij een skx, die daarna op waterdichtheid getest is.
Totale kosten waren rond de €25.
S&C heeft zelf ook Rado op de site staan, lijkt me dat ze deze dan ook kunnen behandelen!
Ron Sonders in Leusden is top. Is mijn vaste adres voor onderhoud van in ieder geval mijn Omega’s en Tag Heuer.
Ja dan vind ik 75 betalen wel zonde.
Ik ga hem een bericht sturen!
Ik zal ze in ieder geval vragen. Ook al ben ik bang dat t vast duurder zal zijn
150 euro en 3 maanden weg, geniet van je nieuwe NA
Rado’s zijn ondingen voor batterijwissels. Kastconstructie is vaak bijna sadistisch. Met een beetje pech is de niet-gevulcaniseerd rubber pakking veranderd in gesmolten drop. Dat dit meerdere tientjes kost, snap ik volkomen.
Hee, een ander geluid. En een geluid van een horlogemaker, die er in tegenstelling tot mijzelf en anderen wèl echt verstand van heeft!
Dit klinkt wel weer begrijpelijk. Ik dacht altijd dat batterijtjes erg goedkoop te vervangen zijn maar als dat niet altijd het geval is vind ik het bedrag wel weer begrijpelijk.
Ron is Rado gecertificeerd
Uiteindelijk zijn bij alle service/reparatie het grootste deel van de kosten arbeidsloon. Dus als men er langer mee bezig is om welke reden dan ook zijn de kosten misschien wel verklaarbaar.
Top, want die pakking moet meestal echt vervangen worden en die krijg je niet zomaar.
Destijds bij Klemann een stuk of 3 a 4 gedaan. Om en nabij 2008. Die zwarte prut (ooit een pakking) verwijderen was echt een smeerboel. Maar misschien gebruiken ze nu betere bij Rado…
Maar dat bedoel ik dus. Jij hebt er ervaring mee.
Een battie vervangen is het probleem niet, maar als de pakking compleet verrot is, is het een ander verhaal. En dan kost het veel meer tijd en een nieuwe pakking… en dan is €75 geen raar bedrag.
Dus, I stand corrected. Ik was te snel met mijn oordeel dat die €75 veel te veel is!
Klinkt allemaal plausibel. Ik heb nog een mail naar Ron gestuurd en zal volgende week deze Rado met speciale betekenis voor mij een beetje nieuw lezen in blazen.
Sowieso is er een verschil tussen de kast open rossen, batterij er uit trekken en met je duim er een nieuwe in drukken, deksel weer dicht en weer door - en de aanpak die de beteren hanteren.
Dus sowieso kast en (stalen) band door de ultrasoon, drogen, pakkingen checken danwel vervangen, invetten met Fomblin, batterij met plastic pincet en leerlatje monteren zonder fysiek contact er mee, controle op stofjes, afsluiten en wd-test, en na de klus nog even op de kwarts-timer om te zien of de maandelijkse afwijking plausibel lijkt. Normaal binnen plus 4 a 5 seconden.
Rado is ook Swatch group. Zou best kunnen dat ze daardoor aan officiële servicetarieven zijn gebonden.
Helemaal mee eens.
Dat is het verschil tussen vakwerk en een beunhaas.
Zoals we in mijn vorige vak altijd zeiden:
“If you think it’s expensive to hire a professional, wait ‘til you hire an amature.”