Horlogebeurs Antwerpen

Luitjes

afgelopen weekend naar Antwerpen geweest er was een spaans weekeind in Boom.

halverwege de weg antwerpen Boom was de horlogebeurs.
Natuurlijk weer veel bekenden gezien die ook in Houten staan o.a. de Rikketik.

Maar er waren ook wat duitsers en franstalige die ik in Houten niet zag.

In twee zalen was een aardig aanbod van horloges en Klokken. wat horlogewerk betreft een duitser getroffen die veel chronograaf onderdelen en uurwerken verkocht. Bij die man nog een Longines doos gekocht. het grootste deel verkopers verkocht complete horloges en klokken.
er was een horlogemaker bezig met het repareren van horloges, altijd leuk om naar te kijken en veel mensen namen er gebruik van om de man vragen te stellen.
Ook van de belgische TV kwamen zij nog opnamen maken hiervan.
Ik zelf heb weer eens diep in de buidel getast en heb een weense Regulateur klok(voor aan de Wand) gekocht die volledig bewoond was door familie houtworm en waar ik de nodige uurtje aan kan zagen en schuren. Toen ik hem gekocht had bleek dat de verkoper (ook een bekende van de Rikketik) uit Amsterdam kwam en ik een week geleden voor zijn deur had gestaan. Er was meer voor de klokkenmaker dan voor de horlogemaker te koop maar ik had er geen spijt van.
Wellicht pak ik dit nog wel een keer aan voor een weekeindje Antwerpen.

Groet
Arie

Dit is volgens mij voor de eerste keer dat ik een positief verhaal over de beurs in Antwerpen lees.

ach ik ben verzot op belgie dus het is voor mij al fijn om daar te zijn.

de rest is dan meegenomen.

Nou ja het is niet groot. Ik vind de beurs in Papendrecht ook leuker als die in Houten.
De prijzen zijn op deze kleine beurzen veelal lager. er komen minder mensen en de verkoper wil toch wat verdienen.