Horlogebeurs Düsseldorf / Keulen

Zijn er mensen die ervaring hebben met de horlogebeurs in Düsseldorf of Keulen?

5 februari is er een in Düsseldorf:
http://uhrenmarktkoeln.de/Uhren-und-Schmuckboerse-duesseldorf.html
Wie gaat er heen?

Is het vergelijkbaar mer de Rikketik?

Dusseldorf is in de Classic Remise. Daar staan echt alle bijzondere vooral oldtimers die er bestaan. Van oude Porsches, de Ferrari F40 en F50, MB 600 Pullman tot aan de eerste Mini’s. Erg leuk om een rondje te lopen.

De beurs zelf is iets kleiner qua oppervlakte dan de Rikketik, maar een stuk hoogwaardigere horloges. Ik koop meestal op een beurs niet een horloge van x duizend euro, dus op de Rikketik scoor ik vaak meer. Maar zeker een mooie en leuke beurs!

Keulen is in een soort van kerk. Dat heeft 2 verdiepingen en is vergelijkbaar qua grootte met Dusseldorf. Ook erg leuk :slight_smile: Ik denk als je googled dat je wel foto;s van beide beurzen vindt.

1 like

Ben een keer in Keulen geweest. Niet te vergelijken met de Rikketik. Namelijk (vrijwel) geen klokken, minder gereedschap, gemiddeld hoger segment horloges, geen rommelmarktsfeer en veel minder groot.

Enne als je 10 Euro al te veel vind voor de Rikketik, dan wil je daar zeker geen entree betalen.

Entree is 8 euro in zowel Dusseldorf als Keulen.

Volgens mij betaalde ik 8 jaar geleden al €14,50 en dan moet je nog parkeren.

Dit klopt niet langer meer, zie hieronder.

Nee dat is echt niet zo :slight_smile: Tenminste afgelopen 4 jaar niet.

Bovendien is het altijd op zondag en dan is parkeren gratis in zowel Dusseldorf als Keulen.(behalve in parkeergarage)

http://uhrenmarktkoeln.de/home.html

Ik zie nu ook dat het 8 Euro is. Dat was het voorheen zeker niet, ik vond het namelijk nogal wat toen ik samen met mijn vrouw daar was. En inderdaad geparkeerd in de parkeergarage. Zo zie je maar weer dat je niet op ervaringen uit het verleden kan vertrouwen.

1 like

Als je ook van klassieke auto’s houd is Dusseldorf zeker een aanrader. Behoorlijk wat oude Posches, Ferrari e.d. en de meeste staan te koop. Geen aparte entree hiervoor, je kunt er zo binnenlopen.
De horlogebeurs grenst hieraan en de entree is inderdaad 8 euro. Oppervlakte zal ongeveer de helft van de Rikketik zijn. Wat hoger segment als in Houten, veel Rolex. Het wordt al snel behoorlijk druk en een parkeerplaats vinden valt niet mee.

Klinkt goed! En voor mij dichter bij huis dan de Rikketik.

Veel Rolex, cash geld en oostblokkers met sporttassen.