Horlogebeurs Keulen

Net terug uit Keulen en hier is wat mij is opgevallen.

Het aanbod van de topmerken is aanzienlijk. Ik zag zowaar iemand staan met meer dan 10 Panerai’s op z’n tafel. Rolex is zeer sterk vertegenwoordigd. Dus Rob met je Seiko’s val je daar echt buiten de boot :wink:

Verder (gelukkig) geen klokken en dat scheelt een hoop ruimte De prijzen zijn wel aan de forse kant, maar het is natuurlijk maar net hoe goed je kunt afdingen. Veel Nederlanders, Duitsers en Oostblokkers. Ook zag ik onze vrienden uit Limboland van de Brocantique en Philipp Stahl van Steiner, maar deze laatste had volgens mij zelf geen tafel.

Parkeren is goed te betalen, de uurtarieven liggen aanzienlijk lager dan in Nederland. Wegslepen zijn ze ook in Keulen niet te beroerd voor, ik zag dat ze o.a. een Nederlander van de los- en laadplaats weg takelden. Het gebouw is wel bloedverziekend warm en véél kleiner dan Houten.

Zelf nog lekker langs de Rijn in de Altstad een paar Gaffels gedronken en lekker wat gegeten. Met de zon erbij was dit een prachtige dag.

Oh ja, zelf alleen maar een tweetal bandjes gekocht voor mijn Stowa M.O., omdat de band hiervan veel te kort is.

Nou zo zie je maar weer. Samen met Krabong (Roel) en de 2 Majesteiten naar Keulen geweest. Inderdaad veel Rolex en Omega en eigenlijk wat al niet meer. Koopjes? Ach, daarvoor moet je hier niet zijn, wel voor veeeel. Inderdaad erg warm, maar de kwaliteit slaat de Rikketik vind ik. Mooie originele Omega band gekocht bij de deskundige bij uitstek ,Mark Martens van Horlogerie Alex. Veder durf ik mij niet te wagen aan de aankoop van een serieus horloge op een degelijke beurs als ik de leverancier niet ken (of deze later niet met mijn Pittbull kan gaan opzoeken :slight_smile: )

Het Weizenbier smaakte overigens super na afloop. Roel en Majesteit (Danielle) bedankt voor de leuke dag!

hans cp

Ja inderdaad, er zijn meer horloges uit het topsegment te vinden dan op de Rikketik. Ik heb veel moois gezien. Ben je al weleens in Antwerpen op de beurs geweest Hans? Eens kijken of ik daar een keer naar toe kan, dat is in ieder geval veel dichter bij en misschien schenken ze op de Kaai ook wel lekker witbier :slight_smile:

Witbier schenken ze zeker aan de kaaien, maar in Antwerpen moet je een "Koninck"ske drinken ! :)-D

Ben vandaag ook naar Keulen geweest. De prijzen lagen redelijk hoog en ik vond het aanbod eigenlijk niet zo interessant (lijkt eerder een Rolex- en Panerai-beurs te worden). Vroeger was dat anders.

Wat me is opgevallen: ik heb daar een tweetal verkopers van dure horloges gezien die in het halfdonker wat in het werk aan het “prutsen” waren.
Ik hou m’n hart vast als je iets koopt voor een paar duizend Euro (het waren allebei Rolexen), waarin zo iemand nog net even wat “geadjusteerd” heeft , in zo’n omgeving. ?.. :S

Dus m’n pijlen maar gericht op iets betaalbaarders: Twee leuke Russen (die ik op de Rikketik niet vond: Berkut flyer en Poljot met blauwe wijzers en indexen) en …jawel… een Tissot T-Touch van een Nederlandse exposant: Ruud van “Clockwise”. Hieronder enkele eerste snelle fotootjes (het werd al donker).


(de wijzers zijn blauw geverfd -dat zie je niet zo op de foto- en de subdials zijn verzonken)

en de T-Touch van Ruud:

Kortom geen slechte dag, maar de Rikketik was imho interessanter. Afwachten wat het in Antwerpen wordt. Misschien moeten we daar eens afspreken, zodat de Belgische en de Nederlandse forumleden elkaar wat beter leren kennen ?

Met Vriendelijke Horlogegroeten,

Morse.

Mijn beste,

Proficiat met uw nieuwste aanwinsten. Het zijn stuk voor stuk horloges welke een verademing zijn om gedragen te mogen worden om de pols.
Mijn complimenten. (tu)
In het bijzonder de ‘Poljot’ met blauwe wijzers en indexen kunnen mij bekoren. En de ‘Tissot’ T-Touch is natuurlijk “The Ultimate Geek Watch” voor de moderne man van vandaag.
Veel plezier ermee.
En die foto’s, die zijn gewoon goed!!

Orologio Signaturis Temporis

Antwerpen was HELEMAAL niks. Ik stond in 20 munuten weer buiten. Mager aanbod en heeeeel veel neppers.

Toch mooi die Russen. Gefeliciteerd, ook met de Tissot.
Voor mij was de afgelopen Rikketik de allereerste horlogebeurs waar ik naartoe ben geweest en ik heb de Russen wel gemist. Is dat altijd zo of was dat toeval?

Groeten Tom V.

Morse Schreef:

Witbier schenken ze zeker aan de kaaien, maar in
Antwerpen moet je een "Koninck"ske drinken !

Ben vandaag ook naar Keulen geweest. De prijzen
lagen redelijk hoog en ik vond het aanbod
eigenlijk niet zo interessant (lijkt eerder een
Rolex- en Panerai-beurs te worden). Vroeger was
dat anders.

Wat me is opgevallen: ik heb daar een tweetal
verkopers van dure horloges gezien die in het
halfdonker wat in het werk aan het "prutsen"
waren.
Ik hou m’n hart vast als je iets koopt voor een
paar duizend Euro (het waren allebei Rolexen),
waarin zo iemand nog net even wat "geadjusteerd"
heeft , in zo’n omgeving. ?..

Dus m’n pijlen maar gericht op iets
betaalbaarders: Twee leuke Russen (die ik op de
Rikketik niet vond: Berkut flyer en Poljot met
blauwe wijzers en indexen) en …jawel… een
Tissot T-Touch van een Nederlandse exposant: Ruud
van “Clockwise”. Hieronder enkele eerste snelle
fotootjes (het werd al donker).

(de wijzers zijn blauw geverfd -dat zie je niet zo
op de foto- en de subdials zijn verzonken)

en de T-Touch van Ruud:

Kortom geen slechte dag, maar de Rikketik was imho
interessanter. Afwachten wat het in Antwerpen
wordt. Misschien moeten we daar eens afspreken,
zodat de Belgische en de Nederlandse forumleden
elkaar wat beter leren kennen ?

Met Vriendelijke Horlogegroeten,

Morse.

Congrats met je nieuwe aanwinsten ! De Poljot vind ik heel mooi !

Enne een T-touch ligt ook in mijn verzameling :wink: