Horlogebeurs Visé >> 20 Mei 2018

Op de 13e is er in Visé een horlogebeurs.

www.bpoursehorlogerie.blogspot.be

Is een kleine beurs maar ik vond de keer dat ik geweest ben wel aardig maar in een half uurtje gezien. Kan je nog wel even lekker doorrijden naar Luik.

2 likes

De korrekte link was handig geweest

1 like

En we zitten op de hotelkamer in Visé :slight_smile: bedankt voor de tip.

Nooit geweten als noordeling dat ze 5 min over de grens bij Maastricht alleen maar Frans spreken :0

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Wat een leuke kleine beurs ! Misschien vond ik hem ook wel zo leuk omdat ik mooi wat heb kunnen kopen :slight_smile:

Pontiac Jumping chrono met Valjoux 7733

Een Lugah Super Submarino in het volledig roestvrij staan. Stelt qua uurwerk niet zoveel voor maar heeft echt een schitterende uitstraling.

Een Vergulde Omega Constellation met het originele doosje. Ga hem zo openmaken dus dan weet ik het uurwerk en van welk jaar hij is. Inclusief de 1040 band op volle lengte.

En een Zenith Quartz 100 % NOS. Zelfs het blauwe “beschermspul” zit nog op de zijkant van de kast en het lipje dat je moet verwijderen tussen de kroon.

Sorry voor de slechte foto’s. Het was eigenlijk haast de meest geslaagde beurs qua hoeveelheid koopjes die ik ooit heb gehad… erg leuk. Er waren nog wat spullen waar ik over twijfelde maar niet gedaan. O.a. Een Omega Memomatic kast met achterdeksel waar een 1170 band met de juiste endlinks aan zat voor niet teveel geld en een Omega Seamaster Cosmic Automatic die ook niet te duur was.

8 likes

Gefeliciteerd met je aanwinsten
Al met al toch nog een duur weekend geworden :wink:

Mooie vangst de pontiac ! Vive Visé

1 like

En de 31 jaar oude batterij is niet gaan lekken gelukkig !

4 likes

Mooie aanwinsten , ik wou ook even paseren maar echt niet de tijd ervoor gehad vooral die pontiac en de omega
Veel draagplezier

Dan was het vast geen Renata… :mask: Wat een bagger is dat toch. Laatst nog een Constellation onder handen gehad, waarvan de Renata-batterij na iets meer dan een jaar stilstaan al ruimschoots groene prut had rondgestrooid in het uurwerk.

Prachtig uurwerkje van je Zenith! :thumbsup:

Misschien wel een kwik cel, lekken ook niet zo snel.

Jammer dat ik dit niet eerder zag, had er wel heen gewild! Gefeliciteerd met de aanwinsten!

Is inderdaad geen halve vangst zeg!
Veel plezier ermee!

1 like

Morgen weer een beurs in Visé van 9 tot 3 :slight_smile: ga nu slapen in een simpel maar leuk hotel in Zuid Limburg

Leuk!!

Ik zit dit weekend iets verder zuidwaarts op circuit Spa-Francorchamps :+1:

9 likes

Tot morgen dan in Visé :slight_smile:

Wel foto’s maken @brunod en @Magni80 ! Ben benieuwd hoe groot de beurs daar is en of het de moeite waard is om daar een keer naar toe te gaan.

Het is heel klein, het gebeurt in een eetplaats van een school. Er zijn ongeveer 30 tafels voor de verkopers. De verkopers zijn de gewone horloge gekken van de regio + een paar Nederlander en een Duits. Ik kijk vooral voor werktuigen en boeken, maar er zijn natuurlijk ook klokken, horloge, zakhorloge et soms ook spillegang. Er zijn echte horlogemaker maar ook hobbyisten en verzaamelaar die verkopen. De success komt dat er niets anders hier is wat betreft horloge (behalve een keer per jaar in Namen, duurder, schiek in een kasteel, geen werktuigen).
Wij moeten nog een paar jaren wachten voor dat wij een rikketik zullen hebben…

1 like

En frites voor de standhouders, kantine voor de bezoekers!!

1 like

Wel, Het was niet een groote dag. Alleen maar een boek gekocht, een paar ontmoetingen gemaakt en horen dat de vrouw van een deelnemer die ik ken een paar dagen geleden gestorven is.
Volgende keer beter hoop ik :expressionless: