Horlogebeurs

Hey ik ben vrij jong en heb in mijn leven nog nooit een horlogebeurs bezocht, maar dat lijkt mij wel erg interessant. Welke horlogebeurs moet ik echt eens een keer bezoeken in Nederland en wat gebeurd er allemaal op een horlogebeurs?

https://www.horlogeforum.nl/search?q=Rikketik%20order%3Alatest

Zoek maar eens op Rikketik.

Je kunt naar de Rikketik. Wel om te kijken, niet om te kopen. Veel teveel sjacheraars dus als leek niets kopen behalve bij erkende verkopers zoals Monsterwatches.

ik ben wel eens op de Rikketik geweest, maar dan loop ik liever een rondje door Gassan.

1 like

Mooie beurs is dat Gassan :thinking:

3 likes

Neem dan wel meteen een flinke horlogebeurs mee.

8 likes

Dortmund en Keulen hebben soms echte horlogebeurzen, maar ook daar geldt: kijken, kijken en alleen kopen als je er wat verstand van hebt. Er staan ook boefjes zeg maar.

Wat zijn sjachEraars? Kan je mij uitleggen wat precies het probleem is met Rikketik?

Opzicht niets als je een beetje verstand hebt van bepaalde modellen. Er zijn veel frankenwatches. Replicaā€™s liggen er ook af en toe.

Al moet ik zeggen dat ik het daar erg naar mijn zin had. Ben er maar 1 keer geweest en had wat leuke horloges gezien van Seiko. Verder wat horloges gepast die alleen online te vinden zijn. Je kunt er ook bandjes en horlogedozen kopen. Probeer maar een mooie horlogedoos te vinden het centrum. :eyes:

Conclusie is dus dat je de Rikketik gewoon een keer moet proberen ondanks de spruitjes verhalen. Altijd leuk om rond te lopen en te praten met medeliefhebbers.

1 like

En dan hebben we het nog niet over het feit dat het gebruik van deodorant daar kennelijk verboden is.

5 likes

Het nadeel van zoā€™n beurs is dat er heel veel ā€˜kennersā€™ rondlopen. Een meevaller zul je er daarom als buitenstaander niet snel treffen. Maar Rikketik is wel fantastisch om te bezoeken. Je ziet veel, en er is natuurlijk ook een bijzondere sfeer. Wellicht steek je er ook nog wat van op bij het zien hoe anderen (de kenners) hun keuzes maken.

De Rikketik is inderdaad leuk om eens een rondje te doen. Er is erg veel te zien. Van oude horloge wrakken tot juweeltjes. Naast horloges ook klokken en muziekdozen. En zoals hier al gemeld: alleen kopen bij een vertrouwde handelaar, of je moet precies weten wat je koopt.

1 like

Dit verhaal moedigt mij niet echt aan om deze beurs te bezoeken. :grimacing:

Oh, het is juist positief bedoeldā€¦ Gewoon een keer gaan en zelf een oordeel vestigen lijkt mij het juiste om te doen.

Vandaag toch ?
Oh nee, 6 juli, Houten

1 like

Laat je niet bang maken door de ā€œkennersā€ .
ā€œKennersā€ zijn net als puristen nml altijd bang .

Rikketik = gewoon een stel volwassen ijdele kerels bij elkaar die moeilijk doen over sieraden onder het mom van ā€œinvesteringenā€ .

1 like

45961_1

2 likes

Ik vind nog altijd dat je er daar goed op staat.

4 likes

Leuk al die feedback (ik waardeer het) dus nog een paar vraagjes: waar moet ik op letten bij het kopen van mijn horloge? En zijn er nog andere horlogebeursen?

*behalve Rikketik