Horlogeboeken

Regelmatig ben ik op zoek naar (het liefst) goede Nederlandstalige boeken over horloges. Nu kent iedereen wel een boek zoals “1001 polshorloges, geschiedenis, techniek en design” maar wat ik niet kan vinden zijn Nederlandstalige boeken over horlogemerken. Met name ben ik nu op zoek naar een boek over de geschiedenis en de achtergronden van Panerai. Heeft iemand wellicht een goede tip?

1 like

Mijn beste,

Een aanrader is het boek “Wristwatches, Armbanduhren, Montres-bracelets” van Gisbert L. Brunner en Christian Pfeiffer-Belli.
Deze bijbel der horlogerie, geschreven in drie talen (geen Nederlands) Engels, Frans en Duits, beschrijft vele honderden horloges met schitterende foto’s en overzichtelijke technische uitleg!!

Succes!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Ik heb deze, hetzelfde maar een andere cover, misschien een andere editie, steeds drietalig.
image
Ik ken niet veel nederlandstalige boeken.
Behalve deze
image
en de Jendritzki vertaling door Faddegon “Handleiding voor de uurwerkhersteller”.
Alles wat ik heb/ken is in F, GB en D.

Gat in de markt kennelijk wat goede Nederlandse vertalingen

Gekregen van een alleraardigste buurvrouw, voor het uitzetten van een fietstocht met wat flatgenoten. Gekocht op de Deventer boekenmarkt.

Wel in het Engels die ene en ach, waarom zou je een Panerai kopen als je maar een Gruppo Gamma kan betalen… :laughing:

1 like

Zeldzaam dat soort buurvrouwen :wink:

1 like

Was idd zeer verrast…:sweat_smile:

1 like