Horlogeboeken

Welke horlogeboeken heb jij in je collectie?
Of welke wil je ooit nog kopen? Naast het bekendste boek 1001 polshorloges zullen er vast nog wel wat mooie boeken bestaan.

Mijn beste,

Een aanrader is het boek “Wristwatches, Armbanduhren, Montres-bracelets” van Gisbert L. Brunner en Christian Pfeiffer-Belli.
Deze bijbel der horlogerie, geschreven in drie talen (Engels, Frans en Duits) beschrijft vele honderden horloges met schitterende foto’s en overzichtelijke technische uitleg.

En met betrekking tot de nodige vintages kan ik je het boek “Moderne uurwerkreparatie” van de schrijver H. Jendritzki aanbevelen.
Het boek gaat over de reparatie van mechanische horloges met zeer veel uitleg van gereedschappen, omlijst met vele foto’s in duidelijke “Nederlandse taal”.
En al is het boek uitgegeven in 1955, het is ook nu nog in de meeste gevallen actueel.
Het boek is indertijd uitgegeven bij N.V. Heisterkamp - Amsterdam.

Voorts nog enkele horlogeboeken.
Te weten:

1001 polshorloges is een plezant boek om er bij te hebben.
Al is het alleen maar voor de vele fraaie afbeeldingen.

25 eeuwen tijdmeting, door Bruno Ernst.
Een boek over de geschiedenis van tijdmeting. Van de eerste zonnewijzers tot het quarts horloge.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Kijk, weer een boekje voor op mijn wishlist: Wristwatches
Is het zo dat de tekst in het boek zelf in 3 talen is geschreven? (zo doet het inkijkexemplaar op Amazon wel vermoeden)

Mijn beste,

Ja klopt!!
Het is geschreven in het Engels, Frans en Duits. In drie overzichtelijke kolommen naast elkaar.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Deze heb ik:

Ook een paar verzamelboeken van Yuri Levenberg over Russische horloges.

En nog een catalogus van Altmeppen over een tentoonstelling van Russische horloges, hier als achtergrond:D

En nog een paar kleine catalogie van RUssen, hier ook één als achtergrond:

‘Doensen’ zou ik graag in de kast hebben, maar deze zijn behoorlijk gezocht volgens mij.

Ik heb er maar een paar maar in deze vind ik meestal wel wat ik over een horloge wil weten.
Niet om de prijzen maar er staat veel technische info in over heel veel merken.

Elk jaar komt er een nieuwe uit maar 1 vind ik genoeg,
voor de prijs hoef je het overigens niet te laten…

mvg