horlogeboeken

ik zag dat er niet echt een actieve topic was over horlogeboeken.
dus bij deze in dit topic kunnen we aanraders geven en onze ervaringen delen.

1 like

ik zal beginnen The watch book compendium is een aanrader. het boek heeft 503 pagina’s. en de auteur is Gisbert L. Brunner. in het boek staan 44 verschillende merken met uitleg en informatie over de merken en natuurlijk ook mooie foto’s.

welk horlogeboek raad jij aan?

Heb je de zoekfunctie geprobeerd? Er zijn best wel veel topics over (horloge)boeken, bijvoorbeeld deze: Klik.

Vele leesplezier! :wink:

3 likes

Deze heb ik vandaag ontvangen.

1 like

Het is maar net wat je zoekt, als je het leuk vindt om te bladeren dan ben je prima af met zo’n 1001 polshorloges boek. Maar het is allemaal nogal oppervlakkig. De mooiste boeken zijn referentie boeken van merken of zelfs modellen met veel in depth informatie. Bijvoorbeeld de Mondani boeken over Rolex, Moonwatch only, of Zaf Basha’s boek over Jaeger LeCoultre. Mijn persoonlijke favoriet zijn de twee boeken van Konrad Knirim over horloges van de strijdkrachten. For the record, dit zijn géén goedkope boeken.

2 likes

dat zijn mooie boeken inderdaad die heb ik ook. ik heb 2020,2021 en 2022 mooie boeken met informatie inderdaad.

1 like

Bedankt, ik had die inderdaad gezien maar ik zag dat er 2015 stond. maar bij nader inzien is er inderdaad veel te lezen.

Het internet. :slight_smile: Door wie het geschreven is weet ik niet, dat is niet echt gepubliceerd, maar sinds de kinderschoenen van DARPANET heeft het beste een vlucht genomen en lijkt het een soort collectief geheugen te vormen.