Horlogebox van massief Wenge. / Deel 2 , horlogebanden koffertje!

[quote]…de deksel sluit perfect aan , de uitlijning is perfect.
[/quote]

Vwb de uitlijning / aansluiting…zoals mijn huidige kistje kan het dus ook (maar is erfstuk dus deze gaat niet weg)

:wink:

1 like

Een klein spleetje moet kunnen :sweat_smile: , is dit niet te herstellen?

Als erfstuk verdiend hij hoe dan ook een mooi plekje.

Daarnet even de kussens uitgeprobeerd van de nieuwe boxen , het binnenwerk van het kussen is vrij hard.
Zodoende zit mijn horloge wel erg strak eromheen , maar het ken net :sweat_smile:
Maar ik heb dan ook de polsjes van een 14 jarig meisje :joy:

Heb wel eens gedacht over herstellen inderdaad, maar ik laat het zo…het is meer een aandenken dan het functioneel moet zijn.

Ps kun je nog losse kussentjes krijgen om de harde kussens te vervangen?

(Ps 2 jouw gehele post zou iemand met een dirty mind wel eens compleet verkeerd kunnen opvatten :joy:)

Google leert mij dat er genoeg te krijgen is , dit is geen enkel probleem , voor ongeveer een tientje ben je klaar.
Maar een kerel met echte polsen :unamused: , die hangt zijn horloges er moeiteloos omheen.

Mijn woordkeus is inderdaad niet ideaal , ik begrijp dus dat jij gezegend bent met een dirty mind :sunglasses:

1 like

Touché :blush: (beetje een opendeur was het wel…)

Ja flinke polsen is voor mij persoonlijk overigens niet zo’n punt …


Ps sinds vanmiddag ben ik aan het twijfelen misschien toch voor zo’n prachtige Wenge doos te gaan. Grote twijfels omdat ik nu nog slechts 1 horloge heb…en nog geen concrete plannen voor nr 2 (en 3…). Beetje zinloos dus helaas momenteel. Maar oh oh wat is het mooi vakmanschap :thumbsup:

1 like

:point_up:

Dat dus , dat zijn echte polsen , inclusief warme isolatie :wink:[quote=“daffie, post:106, topic:94598”]
slechts 1 horloge heb
[/quote]

Ook ik heb maar 1 horloge , who cares!
Gewoon een goede motivatie om er 7 bij te kopen , HF powerrrr

2 likes

Haha indeed :muscle:

Ik zie toch een foto met 2 horloges ? :nerd:

2 likes

:smile: is een oude foto (op de dag dat ik de DA46 ontving)

1 like

:laughing:

1 like

Heads up! deze kist gaat een verkoop topic krijgen , 46MM variant.


Zelfs de onderkant is prachtig :

2 likes

Deel 2 is een feit : we gaan beginnen met de horlogebanden kisten!

Op dit moment zijn er 3 pre-orders bevestigd voor de all in prijs van 125 euro. ( ex evt verzendkosten )
Ophalen heeft de voorkeur.
@cliogek
@Scheek
@ronniedarko
Er worden 4 stuks gemaakt , dus nog 1 beschikbaar!
Het kistje gaat dus volledig gemonteerd en netjes in de wax gezet geleverd worden.
De opbouw wordt het zelfde als de horloge kist , dus een nette deksel met hoogte erin ( geen platte klep )
De latjes gaan netjes een verbinding met sleufje krijgen voor meer degelijkheid :


Alle planken rondom uit 1 stuk gezagen , de bodem en deksel uit 2 planken.
Eenmaal terug geschaafd zal deze verbinding onzichtbaar worden de lijn verdwijnt in de nerf.
Dit foefje is ook toegepast bij mijn salontafel (80CM breed) dat zijn 4 planken.
Mensen vragen vaak : wouw! is dit blad uit 1 geheel? :grinning: :joy:

Als afsluiter nog even spammen , er staat een horlogebox te koop! :slight_smile:

2 likes

Leuk, kan niet wachten…:laughing:

1 like

Ik wel, maar niet te lang☺

1 like

Voorpret !

Mocht er straks op basis van de foto’s voorkeur zijn voor bepaalde kistjes ( qua nerf )
Dan vechten jullie dat zelf maar lekker uit :stuck_out_tongue_winking_eye:

Uiteraard ga ik er op toezien dat alle kistjes voorzien zijn van een mooie nerf op de deksel.

2 likes


:laughing:

1 like

Crossfit?

1 like

Hey Ronaldo1, ik heb je een PB gestuurd. Ik zou graag de 4de pre order in ontvangst willen nemen.
Mvg

1 like

Volgens mij is het heel eenvoudig, de eerste mag als eerst kiezen, en volgens mij ben ik dat :relaxed:

3 likes

Pre-order 4 is bevestigd.
Mochten er toch nog meer gegadigden zijn roep gerust! , dan ga ik kijken hoeveel hout er nog is.
Graag dit wel spoedig aangeven , dan kan er serie matig gewerkt worden.
Dit weekend gaat er begonnen worden vermoed ik , dus vrijdag 10-03-17 sluit ik de pre-order window.

Dit lijkt mij wel een logische gedachte , als iedereen het hier over eens is doen we het zo.

Helaas heeft dan @cliogek de eerste keus , hij was iets eerder met getoonde interesse per PB.

1 like