Horlogebox van massief Wenge. / Deel 2 , horlogebanden koffertje!

:sweat_smile:

Dat gaat hard zo!
De horloge banden kistjes ga ik z.s.m een betere tekening van maken , die laat ik dus 2 maken uit pre-order.
Zodra ik meer duidelijkheid heb over de horloge boxen (46MM of 50MM) dan worden die ook gemaakt.

Iedereen bedankt voor de leuke reacties!

1 like

Mooi hoor, het is dat ik net een pelicase heb met anti-kruimel-noppen-schuimrubber :wink:

1 like

Het resultaat is werkelijk prachtig! Het is dat ik nog geen collectie hebā€¦ Anders zou ik het wel weten!

1 like

Zo! , dit wordt wel een mooi banden koffertje , ontwerp een beetje 'ā€˜getweakedā€™'
Dit komt qua verhouding het mooiste uit.

Op de uiteindes van het latje t.b.v de banden , speel ik nog met de gedachte een smalle/brede opening te houden.
30MM openingen over de hele lengte kan dus ook met deze maat.
Uiteraard onder en boven een latje.

@ronniedarko en @Zulu , worden we hier nog steeds blij van? :smirk:

Als ik met dat kistje qua robuustheid een varken kapot kan slaan, ben ik tevreden :thumbsup:

2 likes

:joy:
En nu zit mijn beeldscherm en toetsenbord vol witbier.

Bedankt :confounded:
Maar dat komt wel goed dus , arm varkentje

1 like

Als dat je spaarvarken is kun je meteen die andere kist ook kopen

4 likes

:smile:

Zullen we afspreken dat we die strakke beeldspraak maar laten voor wat het is :slight_smile:

Ik word hier wel blij van, vooral ook de ruimte voor pinnen en tooltjes, erg praktisch!
Verder vind ik robuustheid mooi, maar een kistje als dit hoort goed in verhouding te zijn en dus ā€œsierlijkā€ en ā€œelegantā€.
Zo vind ik b.v. het horlogekistje erg mooi, maar de dikte van de planken toch iets te veel van het goede!
Voor zover ik dat goed kan beoordelen, vanaf de fotoosā€¦

Enfin, dat wil ik even meegeven als ontwerp ā€œsuggestieā€

1 like

Mee eens , daarom heb ik ook de planken 10MM dik getekend voor het banden kistje , een stuk slanker dus.
Toch wil het gemiddelde biggetje hiermee geen tikken krijgen :grimacing:

De planken van de horloge kist zijn even uit mijn hoofd 22MM , door de ranke scharnier lijkt dit heel dik
Eenmaal gevuld met dikke klatsers van horloges zal dit mooi in verhouding ogen.

2 likes

Sort of. Ambert gebruikt mijn horlogekistje als slaapplaats:

(diepe slaap)

(waakstand)

6 likes

:smile:

Aangezien de pre-orders om mijn oren vliegen voor de bandenkistjes , ga ik er 4 laten maken van bovenstaand ontwerp.

Niceā€¦kostenindicatie? Nog steeds twee cijfers?

Dit weekend ga ik mijn ontwerp overhandigen , dan weet ik meer.

Maar aangezien dit kistje makkelijker te maken is ( standaard scharnieren ) en stukken minder materiaal.
Verwacht ik dat 2 cijfers haalbaar moet zijn.

2 likes

Ze zijn binnen , stoffig en wel.


Wax on Wax off :grin:

Duidelijk te zien dat het hout helemaal opleeft door het waxen.

Thumbs up.

De laatste 2 fotoā€™s , dat is jouw versie @Bartje1 ! , de deksel sluit perfect aan , de uitlijning is perfect.
Het wenge slurpt alle wax dorstig op , dit proces zal nog een paar keer herhaald moeten worden.

Horlogebandenkistje ontwerp is besproken , 2 cijfers gaat het toch net niet worden helaas.

Ongeveer de helft van het werk en materiaal van de horlogekisten was een goede inschatting van mij.
De prijs wordt dan ook de helft ongeveer , namelijk 125 euro all in.

Mocht dit te duur zijn kan dit nu nog aangegeven worden , er is nog niet aan begonnen.
Bovenstaande fotoā€™s laten toch wel zien dat deze kisten elke cent waard zijn!

Thanks 4 watching.

3 likes

Zum erst: ziet er uitstekend uit!

Dat is me te gortig voor een bandenkistje. Iā€™m out. Maar desondanks succes met het project!

1 like

Ja echt heel erg mooi geworden :thumbsup:

Een strakke aansluiting vind ikzelf ook altijd belangrijk. Dat is dus uitstekend gedaan.

1 like

Dat is een prachtige kist gewordenšŸ‘
Alleen de gelamineerde inleg doet de kist echt tekort, Zonde van het vakwerk.

1 like

Thanks , geen probleem.

Eventueel mag mijn eigen box de verkoop in , dan investeer ik dat weer in het volgende project.
Dat is dus de versie met 46MM vakken.
http://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/optimized/3X/7/a/7a9236b20c134864b61af0c3bebe574ba6654f74_1_690x387.JPG
Deze dus.