Horlogebox

Ik begin zo langzamerand een behoorlijke hoeveelheid horloges te krijgen.
Opbergen wordt een probleem.
Een horlogebox kan uitkomst bieden. Maar welke?
Sommige boxen zijn te krap binnenin voor grote horloges.
Of de box is te groot om in een kluisje te plaatsen.
Of er gaan er weer te weinig in.
Wie geeft mij advies? Waar te kopen of bestellen?

www.kish.nl daar vind je genoeg kisten kasten dozen en opbergmogelijheden…

Hoeveel namen heb jij hier eigenlijk???
ben jij ook frank 58? of 1 tot en met 58?of hoger?

Ik ben en blijf de enige echte Frank57
Heel mijn leven al geweest:)

Mijn beste,

Welkom Frank op dit misschien wel meest informatieve horlogeforum binnen onze contreien.
Je zult het hier snel naar je zin hebben en de geheimen der horlogemagie, door het volgen van de diverse topics, langzaam zien ontwaken.

Zo ook de adviezen betreffende de aankoop van een horlogebox.
Mijn suggestie is dan ook:

http://www.derikketik.nl/

Nog drie weken en dan lekker snuffelen, kuieren en vooral genieten van al die geneugte aan horlogerie.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Had er 1 gekocht bij een andere grote webshop daar paste mijn duikers niet in, kon gelukkig terug. de rikketikbeurs misschien inderdaad wel een goede optie en hopelijk beter betaalbaar dan op het net !?

Op Ebay.de intikken uhrenbox of uhrenschatulle en er komt wel wat boven drijven. Je kan ook deze site eens bekijken:

http://www.watch-tool.de/shop.php

en verder inderdaad Kish en/of Signswatches.

Succes.

De Rikketik is het “nec plus ultra” voor horlogekistjes.
Enorm veel keuze en redelijk geprijsd.
Wel goed opletten dat de “houdertjes” er allemaal inzitten.
Zo heb ik ooit eens een kistje gekocht waar er maar 9 inzaten ipv 10 :frowning:

Toevallig heb ik net een horlogekoffertje erbij gekocht (m’n tweede ;)). Ik heb beide gevonden op eBay.

Ik heb goede ervaringen met de gisoni boxen op kish.nl

En zelf ben ik erg blij met mijn koffertje, deze zomer gekocht op eBay bij verkoper uthrenhutte-gellendorf.

Welk merk horlogebox en welk type raden jullie mij aan als er een colectie horloges in moeten kunnen van een fors formaat.
Ik zie zo links en rechts wel een aantal mooie boxen
Maar die hebben een vrij krappe ruimte tussen de horloges.
Met het gevolg dat de horloges er niet tussen passen of tegen elkaar aanzitten.
Zit ook met het de maat vd box, moet in een kluisje passen.Moeten er ong 15 in kunnen.
Afmeting max 32x32x20.

Al mijn horlogeboxjes komen van op de Rikketik. (tu)

:slight_smile: wat dacht je van zelf wat maken ? ik kocht in een rommelzaak een alu koffertje en heb hierin een vakverdeling gemaakt van ikea keukenla indeling. klinkt apart toch! nieuwsgierig ik plaats binnenkort een fotootje.

Of je koopt een alu koffertje en op de markt een stuk schuim, snijdt er vakjes uit die tevens dienst doen als kussentjes voor je horloges.
Tevens een stuk schuim in de deksel en je horloges liggen mooi stevig in de koffer.:wink:

gr Ron

Ik heb onlangs deze box gekocht en ben daar heel tevreden over. Er kunnen er 12 in.

voor veeeel horloges:

erg leuk etip, ik hen horloges in een thee box je kent ze wel, maar die zijn de klein om met schuim te werken, ik ga gelijk een goedkope grotere box zoeken en zelf de verdeling erin maken…
weer een goede tip, ik heb ook al de fototent/lichtbox tip opgevolgd en zelf er eentje gemaakt en die voldoet prima, kostte helemaal niets…
we doen vaak te moeilijk over dingen, met een beetje fantasie en de tips van een ander, kom je vaak tot prima resultaten…
ik zou zeggen laat je boxen maar zien, gekocht of zelf aangepast, alles is goed, want je beslist zelf wat je koopt of maakt.