Bestaat er een app of site waar je jouw eigen horlogecollectie kan archiveren?
Ik heb namelijk de behoefte om mijn (bescheiden) collectie overzichtelijk te maken.
Inclusief foto’s, jaartallen kenmerken enz.
Niet om te delen want daar hebben we ons mooie forum al voor.
Ik weet dat Chrono24 zoiets aanbied, maar naar mijn mening werkt dat niet goed.
Je kunt namelijk alleen horloges toevoegen (aan jouw watch collectie) als datzelfde model in het verkoopgedeelte wordt aangeboden.
Daarom hoop ik dat er iets beters bestaat.
Iemand een idee?
Excel
Geweldig programma, maar met foto’s wordt het bestand wel erg groot, of heb jij daar een truc voor?
En elk tabblad voor één horloge?
WordPress site of blogger. Met een blogpost per horloge? Blogpost is altijd aan te passen. Categorieën zijn er aan te hangen, zoals soort horloge of verkocht/in bezit.
Edit: je hoeft die site niet te publiceren voor derden
Instagram?
Snupps is een site voor het organiseren en categoriseren van je spullen.
Misschien is one note Wat? Hele prettige samenwerking tussen afbeeldingen en tekst en een bestand is overzichtelijk onder te verdelen
Die web-based apps zijn allemaal te hacken en dan ben je een snoepwinkel voor criminelen.
Een ouderwets plakboek met polaroids!
Ik zou zeggen: Excel voor alle data over het horloges en gewoon mapjes in de computer per horloge met foto’s.
Je kan in een excel bestand ook enkel verbindingen naar gegevens leggen (tenminste met grote tabellen). Als dit met afbeeldingen ook kan, dan blijft het bestand klein terwijl je na wat laden het wel kan zien.
Snupps
Ik zou Horlogeforum gebruiken, doen meer mensen hier en kunnen wij ook nog meegenieten…
Alleen jammer dat lang niet alle horloges in hun bestand staan. Alleen horloge modellen die in het verkoopgedeelte worden aangeboden.
Dank alle voor de tips en mogelijke oplossingen. Er is idd veel mogelijk maar of de perfecte app/ software ertussen zit ga ik uitvogelen.
Precies. En dan mogen de nerds lekker met draaitabellen kijken hoeveel ze van elk merk hebben met een lugbreedte van 20mm. Aaaaah draaitabellen…
Evernote.
Net gelijk geprobeerd. Inderdaad wel mooi zolang je modellen hebt die te koop staan.