Horlogedeal gespot.... Deel het hier met de rest!

Mensen die geen idee hebben van horloges en de echte waarde ervan… en die dit een mooi klokje vinden. Helaas genoeg van dit soort lui op deze wereld. Ach, aan de andere kant ook wel leuk, anders loopt iedereen ook maar met hetzelfde. Als ik iemand met een invicta of tw steel zie lopen denk ik altijd, arme kerel…

2 likes

Waarom?
Het is misschien niet zo bedoeld, maar het komt beetje over als misplaatst superioriteitsgevoel.

9 likes

Mja ligt er een beetje aan welke. Zowel Invicta als TW steel hebben een paar leuke modellen in haar collectie. Als je deze voor 100-200eu kan bemachtigen, is dit niet een prijscategorie waar veel leuks voor te krijgen is. Niet iedereen wil >1k aan een horloge uitgeven.

Helaas?? Arme kerel ?? Is toch gewoon ieder zn smaak. TW is totaaaaal niet mijn ding (te groot/lomp/jeugd) maar voor een paar honderd heb je gewoon n automatisch seiko uurwerk 10 am .Persoonlijk snap ik bv niets van Panerai, Sinn of Meister voor 1000 + maar gezellig toch allemaal anders? 1845 gemodde Seiko 's kennen we wel ( ja ik heb er ook eentje :joy:)

2 likes

als ik iemand met een Rolex zie lopen denk ik dat ook…

7 likes

Gisteren post gekregen dat Jos Naebers er mee gaat stoppen. Exacte data moet ik even in de brief nakijken voor jullie maar binnen nu en een week dacht ik begint de opheffings uitverkoop.

Wellicht handig als iemand nog een Nomos, Meistersinger of een vd Klaauw zoekt?

Exacte kortingen staan er overigens niet bij

1 like

Omdat je in mijn ogen veel betaald voor weinig, en die mensen daar geen weet van hebben en juist denken dat ze iets heel waardevols en goeds hebben. Terwijl het gewoon een plakmerkje is en totaal geen historie heeft.

Dit is puur mijn kijk erop hoor, ik wil niet zeggen dat wanneer iemand een invicta draagt ik die persoon een label geef, kan best zijn dat die persoon geweldige kwalliteiten elders heeft.

1 like

Omdat ze Hommages maken is dit een plakmerk? Het lijkt af en toe wel of merken die niet aanspreken op dit forum direct als plakmerk of modemerk worden bestempeld.
Invicta was a company founded in 1837 by Raphael Picard in La Chaux-de-Fonds, Switzerland.[1] The Picard family had owned and operated the company which produced Swiss mechanical timepieces until the quartz movement revolution of the early 1970s.

In 1991 the company was purchased by a United States-based investment company. The corporate headquarters were relocated to Basel, Switzerland, where the company also operates its customer service call center.

En veel voor weinig? Het is mijn merk ook niet maar ik heb de duurdere modellen wel in handen gehad. Afwerking is prima ze zijn net zo nauwkeurig en betrouwbaar als een Rolex. Als iemand de prijs er voor over heeft moet hij dat zeker doen. Wij betalen ook veel te veel. Denk ook dat je stijl achterover slaat wanneer je de productie kosten van een A merk hoort.

5 likes

Juist van een Rollie…

:joy::joy::joy::joy:1837…ja da’s weinig historie…idd een vd oudste horlogemerken ter wereld

Dacht dat 1200 eu de oude prijs was, maar dat is gewoon de prijs met korting. Invicta is een prima merk als je een goedkoop duikertje neemt met het betrouwbare Seiko uurwerk.

Als je deze van 1200 neemt is het nog steeds een prima merk hoor.

Waar haalt iedereen zijn kennis vandaan?

en zo is het…

Heb ook al een keer op het punt gestaan de oorsprong/oprichting van Invicta hier een keer te plaatsen, na een zoveelste afkraken van het merk, als zijnde plakmerk enz…

2 likes

Normaal stunt Invicta altijd zo met prijzen en kortingen van honderden en duizenden euro’s. Dus had niet verwacht dat er nog een slordige 1200 euro overbleef.

Ik vind ook niks mis met het merk. De keuzes qua design en de prijs die ze ervoor vragen is mij te gortig en het niet waard bij vele modellen. De vintage modellen vind ik sowieso niks mis mee.

http://www.iartikel.nl/winkelen/invicta-geschiedenis-van-een-inspirerend-horlogemerk/

Als ik aan niet horloge kenners vertel dat er Seiko horloges zijn van een paar duizend euro geloven ze dit niet. Wij “kenners” zijn dus eigenlijk precies hetzelfde. We verdiepen ons niet in de materie maar hebben er wel een mening of idee over.

Die denken vaak ook dat alles op batterijen loopt.

Zoals ik al zei heb ik niks tegen Invicta. Heb er zelf 1 die de interesse en instap naar (mechanische) horloges heeft veroorzaakt.

En toch denk ik dan aan de Tjechische Skoda 100 uit de jaren 70. Niemand wilde er inrijden, want dan reed je voor …:grinning: Dat is nu wel anders :wink:

E-mailtje van de outlet Roermond, weer een paar leuke in de aanbieding

3 likes

Zoals ik dit lees betaal je hier ook geen importkosten. Er staat dat je hen autoriseert coor het afhandelen van de belastingen. Daaronder staat ook nog eens dat het finale prijzen zijn.

Kortom: hetzelfde als bij eGlobal of het Ebay Global Shipping Programme