Horlogedeal gespot.... Deel het hier met de rest!

Redelijke Seiko World Timer 6117-6400 voor EUR 300.
https://uhrforum.de/seiko-worldtimer-gmt-automatic-6117-6400-a-t329553

Nou redelijk, ziet er toch uit als een ernstig motor ongeluk😨

3 likes

Ik kijk naar de prijs vs. toestand en dan blijft het een goede deal.

1 like

Iemand nog opzoek naar een Gen 1 samurai?

1 like

Kickstarter campagne Revolo. Ze zijn nu bezig met customizable chronograaf met quartz of automaat. Als je nu gaat backen kan je flinke korting krijgen op een horloge. Ziet er goed uit!

Dat is echt een koopje!

1 like

Nieuw glaasje is zo geregeld en volgens mij originele band👍🏻

Deze gaat in Duitsland voor 11 a. 1200 in een zucht.

Dit is de toestand waarin ik vintage horloges het liefste koop, volledig ongerestaureerd. Dit is een sleeping beauty :sunglasses: Na een nieuw glaasje en service zijn dit de toppers.

1 like

Dat is ook meteen de reden voor mij om uit de buurt te blijven van vintage, of het nu horloges, auto’s of huizen zijn. Als ik iets koop moet het netjes, schoon en in goede staat zijn. Ieder zijn ding…

3 likes

Zou wel willen, maar moet eerst mijn collectie verkopen voor funds. Die ml staat al lang op mijn wishlist…

Na een service en nieuw glaasje is dit ding weer in erg mooie originele vintage staat. Ik koop die vintage horloges het liefst in met bekrast glaasje en een klein defect, dat scheelt een hele boel in de prijs. Na een service zit je dan vaak op dezelfde prijs die je zou betalen voor een ongeserviced horloge. Voor zo ver ik kan zien is de kast ongepolijst en zonder grote beschadigingen. Wel genoeg krasjes natuurlijk maar dat vind ik persoonlijk niet een heel groot probleem. Juist een voordeel zodat ik hem ook draag in plaats van dat hij te mooi is om te dragen.

2 likes

Dat klopt, maar ze zijn wel degelijk gebouwd. Je kan slechtere deals maken voor dat geld wat dat betreft. Meer metken hebben last van een dit fenomeen trouwens, ook in de hogere prijsklassen. Denk aan merken aan Cartier, Piaget en Chopard. Alle drie maken ze zeer goed gebouwde klokjes, maar veel liefhebbers willen er niet aan.

2 likes

Naar mijn idee omdat aan de drie genoemde merken (te)veel het juwelen imago i.p.v. horlogemerk imago hangt. Terecht of onterecht, oordeel zelf.

Grt. Marco

Ja klopt dat dat erachter zit, dat geldt voor ML natuurlijk niet. Maar die merken hebben wel heel mooie eigen calibers geproduceerd. Dat zou meer aan moeten spreken zou je denken

1 like

Volledig mee eensch!!

Grt. Marco

Deze Zodiac Sea Wolf lijkt me wel een echte wannahave in die staat - of er moet iets mee mis zijn…

1 like

Mooi man! :heart_eyes:

1 like

Het diver bandje met gesp heb ik al Nils :sweat_smile:

1 like

Nu alleen het horloge nog zeker?:wink::grin:

1 like