De bovenste van de 2 kan ik nog net 955.112 eta lezen?
Dan is het een SR927SW / 395 batterij.
De onderste mag je ook doorgeven.
De bovenste van de 2 kan ik nog net 955.112 eta lezen?
Dan is het een SR927SW / 395 batterij.
De onderste mag je ook doorgeven.
Dank voor het bericht. De andere heeft een randcodering met 955 412. overige kenmerken kan ik niet lezen. Het verschil in codering maakt mij als leek nieuwsgierig. Is dit een verschil in vermogen en dus verwachte levensduur van de batterij? Gr. Frico.
Dank voor de tip. Ik heb deze ook naast ander type kastmes. Deze kon ik voor geen enkele horloge gebruiken. Ga dit type aanpassen. Gr. Frico
Goed idee! Ga ik ook doen!
Sorry, nog een vraagje, slijp je het mesje aan een zijde en niet tweezijdig? Ander type kastmes is eenzijdig geslepen.
Tweezijdig
Beste Akrid, ga ander type kastmes op maat slijpen. Alle oude al lang niet meer gebruikte heb ik van batterijtjes voorzien en allemaal doen ze het weer. Top. Plezierig geknutseld dank zij de hulp op dit forum. Het vervolg; eerst passende knoopcellen kopen, ik verwacht dat ik deze uurwerken nog een handje moet helpen. Ik heb middels een externe batterij getracht beweging in de seconde wijzer te krijgen doch dat is nog niet gelukt. Een horloge wijzigt wel de datum maar het uurwerk is niet te bewegen. Info volgt.
Dacht als leek dat de ongeslepen kant beter tegen de kastrand geplaatst kan worden. Verschil zal gering zijn denk ik.
Zou kunnen, maar ik heb alleen maar tweezijdig geslepen kastmessen
Dank voor het bericht. De andere heeft een randcodering met 955 412. overige kenmerken kan ik niet lezen. Het verschil in codering maakt mij als leek nieuwsgierig. Is dit een verschil in vermogen en dus verwachte levensduur van de batterij? Gr. Frico. (mogelijk dit bericht 2 keer verstuurd)
Het is dezelfde batterij.
Dank voor de info. Gr. Frico. ( idem verzonden middels mail voor mij niet zichtbaar in het forum bericht.)
Beste Akrid, Knoopcel geplaatst. Uurwerk niet krachtig genoeg om de sec. wijzers te verplaatsen. Knoopcel na korte duur van 1,5 naar 0,2 volt dus een behoorlijke lekstroom. Sluiting moet zitten tussen wijzerplaat en uurwerk. Mechanisch deel is met asje te verstellen, sec wijzer met de hand te verplaatsen.
Beide horloges hebben dezelfde storing. Mogelijk oxidatie door lekkende oude knoopcellen op een niet zichtbare plaats. Knoopcel houders zijn niet aangetast. Verwijderen wijzers en plaat doe ik niet omdat de kans op beschadigen te groot is. Horloges blijven nu sieraden met mooie herinneringen. Iedereen bedankt voor zijn bijdrage. Gr. Frico
Jammer, mogelijk ooit als je de quartz techniek goed kent.
Ik wil mezelf er toch echt ooit in gaan verdiepen aangezien er blijkbaar veel emotionele waarde hechten aan quartz horloges. Mijn grootvader heeft er ook 1 nagelaten die niet meer werkt. Helaas nu niet de prioriteit voor mij maar misschien ooit wel.
na batterij er in gezet te hebben even de batterij rond draaien ( maak je de contact punten weer schoon