Daar kom je vanzelf achter⦠
Als je de binnenkant gaat bekleden⦠dan kun je de kist ook maken van een goede kwaliteit OkumĆ© multiplexā¦
Ik zag al een linkje naar de Arnhemse Fijnhout Handel voorbij komen⦠leuke zaak⦠maar laat wel je portemonee thuis⦠neem alleen mee wat je echt wilt uitgeven⦠anders ⦠:)⦠vraag me niet hoe ik het weetā¦
Momenteel nog losse kussentjes in mijn horloge kist⦠maar ik kan er ook een interieurtje in zetten.
En aan de buitenkant is de kist gefineerd met Wortelhoutfineer, gekocht bij bovengenoemde houthandel.
Ik heb het fineer ge-Bookmatched" dat wil zeggen⦠je neemt 2 opeenvolgende vellen uit het boek (Stapel vellen fineer), en die sla je als een boek open⦠2 opeenvolgende vellen hebben nauwelijks verschil, waardoor ze elkaars spiegelbeeld zijn (bijna).
'k Weet dat niemand me gaat geloven als ik nu beweer dat ik geen kei ben in houtbewerking⦠maar, ik ben echt geen kei in houtbewerking.
āMislukkenā is slechts het eufemisme voor āopgeven voor je je doel bereikt hebtā, Toegegeven, ik kon gebruik maken van mijn vaders zaagtafel, en daarmee heb ik tevens een āSponningā in de wanden gezaagd, zodat de bodem van de kist niet gelijk ligt met de onderkant van de zijwanden.
Fineren tenslotte⦠is niet heel moeilijk⦠benodigd zijn : een strijkbout, een vlijmscherp mesje, en ⦠houtlijm⦠ja⦠je zouāt niet verwachten⦠
't lastigste is nog wel de naden goed aan laten sluiten, maar daarin herkent men de vakman.
Verder heb ik mijn Initialen nog ingelegd in een lichtere houtsoort, gewoon⦠omdat het kan!, Mislukken tenslotte, is slechts een eufemisme voor voortijdig opgeven 
de scharnieren tenslotte, heb ik gewoon van een goeikope theekist van de Action, Xenos, of weet ikveel welke tuinbroeken toko gewiptā¦Ik ben ook nog steeds op zoek naar een leverancier voor dergelijk beslag. in mijn humidor zitten ook van die mooie scharnieren⦠die wil ik ook voor mijn kistje!..