Horlogedoos en keuze stress

Beste leden,

Voor mijn bescheiden collectie (2 stuks en op korte termijn de 3e) zoek ik een horlogedoos. Het liefst eentje voor 5 stuks, 4 of 6 mag ook. Daarbij wil ik graag dat er een apart vakje/ruimte is voor losse straps en tools. Voorkeur leer of zwart hout. Glazen bovenkant is mij om het even.

Door de vele keuzen weet ik het zelf niet echt meer :sweat_smile:. Ik zie een aantal voor rond de 20-30 euro maar heb dan wat twijfels over de kwaliteit. Qua prijs zit ik rond de €50 tot €100. Ook wat andere topics hier gelezen maar meestal gaat het dan om wat meer slots of zonder een vakje bijvoorbeeld. Heeft iemand zelf ervaring met een box die aan mijn beschrijving voldoet?

Overigens mag een soort etui ook, ook leuk.

:vulcan_salute:

1 like

Ik heb er eentje van La Royale voor 5 horloges, super fijne doos, dichte deksel, voelt erg degelijk aan. Mist alleen het extra vakje die je erbij zou willen.

Toevallig heeft mijn vader dezelfde maar dan voor 8 stuks. Was zeker een kanshebber als die bijvoorbeeld een netje in de deksel had :grinning:.

Heb er zelf eentje van de Lidl en moet zeggen dat het een prima box voor het geld is. En ik weet dat meer leden hier happy mee zijn. :smiley:

6 likes

Heb er hier ook 2 van, goed spul voor 12 euro per stuk ofzo.

Oh wacht. Heb er 3, 2 langere en 1 vierkante :grinning:

1 like

Alstublieft

1 like

Helaas geen extra vakje voor straps…

1 like

10 is mij te veel en ook geen vakje voor straps :wink:

1 like

Lekker voor deze ‘pelicase’ gaan. kun je ze ook zonder zorgen op vakantie meenemen enzovoort enzovoort

3 likes

My bad. Dan komt dit meer in de buurt:

Geen high end doos, maar fliex is op zichzelf wel betrouwbaar.

Is opzich wel grappig maar iets eleganters mag ook! Kanshebbertje…

Deze inderdaad niet gek! Ook zeker een kanshebber!

1 like
1 like

Je koopt er uiteindelijk toch meer dan dat je je hebt voorgenomen. Dus hierbij, de doos die aan al uw wensen voldoet;

https://www.horlogeband.com/Houten-horlogekist-voor-8-horloges-sieraden/

Zwart, hout, mooi afgewerkt, 8 stuks, lade en (bijna) binnen budget. Veel plezier ervan!

Heb deze zelf ook gekocht, maar dan zonder de 20% korting. Erg mooi en degelijk. Aanrader

Ik heb deze al een aantal jaren, bevalt prima…

1 like

Deze voor 5 is een optie inderdaad.

Nu ook deze op het oog: Rothwell 6 Slot Watch Box With Drawer (Black / Grey) - RothwellSF.
Ziet er degelijk uit. Iemand ervaring met deze?

Die watch rolls zijn ook erg leuk. Helaas geen extra bergruimte.

Jazeker, de horloges passen er echt prima niet, niet krap of dergelijke. De kussens zijn ook mooi stevig.

Succes met je keus.

Ik vind deze wel aardig op Amazon: