Horlogedoos kopen: Waarop letten?

Hallo,

Ik weet niet wat er gebeurd is, maar ik heb plots een vijftal horloges op mijn nachtkastje liggen. Nu de vriendin begint de klagen dat het toch maar een rommelboeltje aan het worden is was ik aan het kijken voor een mooie doos om deze in op te bergen. Ik heb al gezien dat er honderden verschillende versies zijn, waardoor ik niet echt goed meer weet wa tik het beste koop. Is het het beste om de horloges plat te leggen of gesloten op zo’n kussentje? Andere dingen waar ik op moet letten. Ruimte voor wat extra bandjes en tooltjes is waarschijnlijnlijk ook altijd handig!

Thanks

Christophe

1 like

Als je er een solar horloge bij hebt, is het wel handig een deksel met glas erin te hebben. :point_up_2:

De horloges welke ik op staal heb, kunnen niet plat liggen. Die moeten dus om een kussentje. Bij leder en nato is dat natuurlijk geen probleem, maar die gaan bij mij ook gewoon (los) om een kussentje.

Hoewel de positie waarin een horloge bewaard wordt van invloed kan zijn op zijn nauwkeurigheid, leg ik mijn klokken gewoon om hun kussen in de doos, zonder me druk te maken om hun positie. Ze zijn regelmatig door hun gangreserve heen als ik ze om doe, dus dan maakt die nauwkeurigheid ook niet meer uit.

Ik heb deze een tijdje terug bij watch2day gekocht, praktisch ontwerp, jammer van het logotje op de deksel maar ach, hij was goedkoop en degelijk.

Dat de doos GROOT GENOEG is.

5 likes

Dus geen doosje voor 5 kopen als je er 5 hebt…

1 like

en het eerste waar je dan aan denkt is ‘horlogedoos’ ? :wink:

4 likes

Een laatje voor tools en banden (en manchetknopen!) is handig. Evenals een glazen doorkijkdeksel. Zie je direct wat er in je doos zit. Let even op de breedte van de kussentjes. Bij mij zijn ze smaller dan de vakjes waardoor de horloges niet klemmen maar wat wiebelig zijn.

1 like

Inderdaad een laatje voor tools, bandjes, pushpins, sluitingen etc. is erg handig, dat mis ik nu helaas in mijn horlogebox.

1 like

Tip van Flip:

http://m.ebay.com/itm/edle-UHRENBOX-FUR-6-UHREN-aus-Massivholz-neu-OVP-ideal-fur-grose-Uhren-/301983552449?nav=SEARCH

1 like

Hier sluit ik mij bij aan

Ik heb er ook een, (een Rainer Schusterbox, heet ie geloof ik ook wel). Schitterende kwaliteit, en misschien iets duurder “maar dan heb je ook wat” :slight_smile:

kijk toevallig ook naar deze boxen, zien er inderdaad erg goed uit. weet je toevallig ook het verschil tussen de rainer en edle?

Tip van Cotillion (als je je budget wat oprekt):

http://www.laboiteamontres.com/en/watch-box/217-collector-box-captain-8-for-8-watch-rapport-london-.html

2 likes

Alleen geen opbergvak?

Heb deze. Prima voor de prijs plus opbergvak

http://www.tauchmeistershop.nl/gisonitavacohorlogekist-p-192.html?osCsid=ad2fbff20e816edb678ef7ba1693444b

Horloges bewaar je in een kluis lijkt me, zonde van de ruimte om daar ook bandjes en tools in te leggen.

Oh jee, waar heb ik dat nou eerder gezien… :rolling_eyes:

Zoals je aan de reacties hierboven al hebt kunnen zien is er sprake van ‘the sky is the limit’.

Als de horlogegekte nog verder toeslaat en je merkt op een bepaald moment dat het er zo veel worden dat je ze niet meer alleen hebt om regelmatig te dragen, maar dat je (zo ongemerkt) echt aan het verzamelen bent geslagen, is er ook nog een redelijk simpele en goedkope oplossing om die klokjes die je niet (veel meer) draagt ook nog netjes op te bergen: Theedozen. Als je zelf niet handig bent met de naaimachine (ik niet) vraag je je vriendin of ze een aantal kleine kussentjes wil stikken die je vult met dat pluis wat in o.a. goedkope Ikea kussentjes zit.
Bijgaand een voorbeeldje.

7 likes

Heb ik. (een simpele Citizen Ecodrive). Maar achter /onder glas gaat dat na een paar maanden bij mij toch mis. Gaat ie ineens met zijn seconden wijzer sprongen van 2 of 3 seconden maken wat betekent dat de accu bijna leeg is. Dus nu ligt ie gewoon op de vensterbank in de slaapkamer, overdag lekker in de zon en dan blijft ie eeuwig (voor zolang als dat duurt) lopen.

Iedere willekeurige doos kan je natuurlijk een horlogedoos maken.

Ik heb deze doosjes voor bandjes, past precies qua lengte.