Hoewel mijn Citizen Chronomaster een vrij lange gangreserve heeft, vroeg ik mij af of er opbergmogelijkheden zijn met een ingebouwde lichtbron.
Zeg maar een watchwinder, maar dan voor ecodrive uurwerken.
Dan moet je wel checken of ze genoeg licht krijgen. Ik had accu’s van 2 Casio’s zo uitgeput, omdat ze langdurig niet genoeg energie kregen. Terwijl ik dacht dat ze met een spaarlampje genoeg licht zouden krijgen op m’n bureau: NOT!
Sindsdien leg ik solar horloges op m’n vensterbank en gaat het altijd goed. Wel oppassen voor de hete zomers. Hoge temperaturen is dan ook weer niet goed voor de accu.
Bedankt voor de tips.
Kippen houden is nog een optie, maar voorlopig houd ik het bij horloges
Als er nog een standaard oplossing bestaat, hoor ik het graag.
Gewoon je Eco-drive horloge doos / box in het natuurlijk daglicht houden is voldoende. Hoeft niet onder een " lichtbron ".
Niets meer en niks minder.
Hou het simpel.
P.S. Wel met een transparante deksel
uiteraard.
Zo in september leg ik de Citizen en G shock een dagje in het volle zonlicht en dat is dan weer voldoende voor de donkere periode. De kracht van de zon werkt toch als beste voor een volle accu.
Ik draag m’n Seiko solar Tuna ook maar weinig. Maar vaak leg ik 'm, als ik 'm dan een keer draag, daarna nog een paar daagjes op de vensterbank, waar ie dus goed veel licht krijgt. Vervolgens kan ie weer gerust maaaanden in de horlogedoos.
Ik heb één grote doos voor 24 horloges en die staat in een kast, dus krijgt nauwelijks licht.
Ik begrijp alle tips m.b.t. in zonlicht leggen etc., maar vroeg mij af of er een andere oplossing voor is.
Zoniet, dan houdt het op natuurlijk, dan verzin ik wel iets anders.
ja hoor, als je een beetje handig bent kan jezelf wel wat verwezenlijken.
gewoon een strip ledverlichting in de doe-het-zelver gaan halen en voilĂ , instant verlichting.
en het beste is nog dat het zelfklevend is, geen omkijken voor vijsjes ed., gewoon op lengte knippen, vastkleven en het stopcontact in
Hiermee ga je voorbij aan het grondbeginsel van de Ecodrive-filosofie. Namelijk het laten functioneren van een horloge zonder extra kunstmatige energiebron. Zonlicht werkt het beste en dat is gratis
Dat hoeft dus niet heeft de grote schepper al gedaan.
Grote vuurbal in de ruimte die wij de zon noemen. De oplossing was er al lang voordat jij het probleem bedacht.
Bron Citizen:
Een Eco-Drive heeft genoeg aan een klein straaltje licht. Dat mag dus ook kunstlicht zijn. Zelfs uit heel zwak licht genereert het horloge energie.
NB: Maar let op: een Eco-Drive heeft best veel tijd nodig om volledig op te laden.
Koop een horlogebox, ga naar de Action, koop een LEDslingertje, bouw em erin en klaar…
Toch ?
Dit is dus een prima tip, want soms hebben ze dat extra licht wel nodig als ze te lang in het donker liggen.
Ik ken horlogewinkels die de horloges ook zo op voorraad hebben liggen. Met een ledstrip in de lade ingebouwd. Werkt prima en hoeft ook niet altijd aan. Paar uur per dag is voldoende.
Inderdaad.
Ik zet de led’s een uurtje of drie per dag aan en de horloges blijven zo op volle sterkte
Dit is meer een tempel, eerbetoon aan heilige of Boedistisch heiligdom Jacobus
You took the words right out of my mouth.