Horlogedozen

To “doos” or not to “doos”, that’s the question.

Primair gaat het mij om het horloge (al dan niet gebruikt), daar doet de doos weinig aan af (of voegt er weinig aan toe).

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er enorm van kan genieten als er een doos bij zit waar aandacht aan besteed is. Ik beschouw dat als secundaire eye-candy.

Een van mijn persoonlijke favorieten is een doos van Barthelay. Iedere keer als ik er naar kijk, dan geeft dat een enorm luxe gevoel (excuses, ik ben ook maar eens mens). De doos sluit aan bij het gevoel/emotie dat het horloge bij mij oproept. Die combi is, in ieder geval voor mij, onweerstaanbaar.

Ik heb wat foto’s gemaakt van de doos, echter deze doen geen recht aan de realiteit.

1 like

Ik heb deze en ben er erg content mee:

Ik doe er dan wel geen pinda’s in, maar soms doe ik een handje Bugles in de deksel en vul ik het smalle gedeelte met Cheese Spread als dipping station. :cheese:

7 likes

Slijmbal.

Mooie doos idd, dit is wat ik bedoel. Luxe maar zo ontworpen dat het horloge toch alle aandacht krijgt.
Goeie doos Henk!

1 like

Waarom niet? :joy:

De meeste merken gooien je dood met Balpennen.
Ik heb zelf balpennen van TAG-Heuer, Oris, Meistersinger en Breitling.

Waarom wel een Koffielepel?, wel eens goed naar mijn Secondenwijzer gekeken?
Bovendien, zijn het er 2, niet 1

Het leek me gewoon een leuke geste om er iets bij te doen, waar 2 mensen profijt van kunnen hebben, en omdat ik geen RVS verwerk, zijn deze roerstaafjes dan ook van Grade 5 Titanium, gemaakt op de zelfde machine als die waar de horloges op vervaardigd worden, derhalve Originele DUMET lepeltjes (ik geloof nooit dat Rolex de Rolex-lepeltjes “in house” maakt :yum: )

7 likes

Ik heb thuis één mooie doos. Ik kijk wel eens naar andere dozen, maar eigenlijk boeit het me niet. De ene die ik cool vind houd ik, maar als ik ooit een leukere doos zie, ach.

Mijn horloges zitten echter in fatsoenlijke kisten. :slight_smile:

2 likes

De doos boeit mij echt helemaal niks. Tuurlijk is het fijn als een kostbaar horloge een verpakking heeft dat bij iets kostbaars hoort. Maar ik zie de doos vaak maar 2x. 1x bij aanschaf en 1x bij verkoop. Ik heb liever een mooie kist waar ze allemaal in kunnen of een winder zoals ik die nu heb. Dat gezegd hebbende vind ik Cuervos y Sobrinos mooie dozen hebben waarvan sommige tevens als humidor dienen. Die basketbal van AP is wel grappig en de box van Jacob & Co Astronomia is wel bijzonder. (Maar dat mag ook dan weer wel voor dat geld :sweat_smile:)

Moet zeggen dat ik wel waarde hecht aan een complete set. Met name bij vintage horloges, het heeft gewoon iets romantisch.
Verder doe ik er niks mee en heb inmiddels meerdere verhuisdozen. :zipper_mouth_face:

Deze meneer mag in dit topic natuurlijk niet ontbreken.

2 likes

Ik weet dat het vooral leuk voor de heb is, maar ik ben toch wel erg blij dat ik het hele setje compleet heb :blush:

Het is misschien maar een eenvoudige doos, maar ik vind het design van vooral de buitendoos erg gaaf.

3 likes

Ik vind de dozen van je Dumet horloges erg mooi, minimalistich, praktisch en inderdaad in de sfeer van het horloge. Toch wel nieuwsgierig naar die “verpakkingen” kun je daar iets meer over kwijt?

Tof verhaal @AmsterdamVintageWatches, maar mán wat een geld voor een matching doos!! 10k :see_no_evil:q

Voor mij is het niet de hoofdzaak maar vooral bij nieuwe aanschaf maakt het voor mij wel het plaatje compleet. Dus een beetje aandacht aan een doos/kist/verpakking is leuk. GoS maakt ook toffe dingen. Zweeds merk, geïnspireerd door Vikingen en Scandinavische folklore, mythes en legende, en de natuur. Naast eland-leer voor de bandjes hebben ze handgemaakte verpakkingen van berkenhout maar tegenwoordig ook een handgeblazen glazen stolp. Heel tof ding, en lekker anders!!

Independent merken zijn daar sowieso wel goed in, kijk maar eens naar MB&F, verpakkingen zijn dan ware kunstwerken en matchen vaak met het thema van het horloge.

1 like

Ik vind het ook leuk om mijn horloges als full set te hebben. Niet dat het daarmee zoveel waard zal worden. Maar ik vind het erg leuk, met name van vintage horloges om zoiets nog te hebben. Het is vóór mij een stukje geschiedenis.

1 like

Een doos of verpakking moet op de eerste plaats functioneel zijn.
De rest is bijzaak… maar sommige maken er wel een feest van 🥰
Vind de getoonde Rolex “dozen” bijzonder en exclusief. Sommige zelfs overdadig, maar daar is de inhoud ook naar.

De Dumet box is zover ik kan zien zeer mooi afgewerkt… in gesloten toestand verborgen scharnieren! 2 titanium roerstaafjes…
Ik kan genieten van zulke details!
Wellicht nog aflakken…??

Zit ook te denken een Citizen te kopen, nu enkel en alleen nog om de fles… en dat houd me nog tegen.
Wellicht zodra ik de skx uit elkaar heb gesloopt.

Misschien dat Seiko iets te kort schiet… al had ik recentelijk een Samurai in een wit afgelakte houtachtige klapbox zat. Een stuk mooier dan het kartonnetje bij de skx.
Hoe het bij de duurdere modellen zit heb ik geen weet van… misschien komen er nog foto’s van…??

Erg leuk verhaal weer @AmsterdamVintageWatches!

Ik vind een mooie horlogedoos toch wel iets hebben. Maar een praktische verpakking ook, zeker als die zo luxe is uitgevoerd als bij Parmigiani. Die levert een leren travelbox.

image

5 likes

Om te roeren?

Haha deze moet je zien, hilarisch!

12 likes

Ik hou ook wel van een mooie doos…
:kissing:

2 likes

+1 🥰

1 like

Liever horlogedozen dan invicta’s

2 likes