Horlogedroom uitgesteld.... :(

Nou het ziet er naar uit dat ik mijn streven naar een mooie Omega of Breitling moet uitstellen.
Ik was in de veronderstelling dat mijn spaarloon vrij zou komen in januari. De bank denkt daar echter anders over. Ik ben in januari 2006 begonnen en men rekent daar met volledige kalenderjaren. Het is dus pas in 2011 dat ik dit krijg. Ook krijg je slechts het deel wat je in één jaar hebt gespaard. Ik dacht altijd dat het volledige bedrag van die 4 jaren vrij kwam. Ik ben nu blij dat ik een deel van mijn collectie heb verkocht en gespaard want dit geld kan ik nu gebruiken om mijn vrouw en dochter deze zomer naar haar familie te sturen voor een bezoek. Ze heeft haar familie al 9 jaar niet meer gezien. Zo handig als ik ben met het uitzoeken van het mooiste horloge voor de laagste prijs zo dom ben ik met bankzaken en regels. In het veleden heb ik ook al zo veel verloren met Spaarbeleg en wereldplannen van die boevenbende. Ik voel me echt een sufferd op dit moment en baal als een stekker maar het geluk van mijn vrouw is veel belangrijker dan de aanblik van een Breitling om de pols natuurlijk. Vandaag zijn horloges dan ook even helemaal niet belangrijk. Ik ga maar weer eens de pokerstrategieboeken doorlezen want daarmee heb ik meer verdiend dan met het bankwezen. :frowning:

Hoi Dreski,

Da’s balen! Maar, als kleine pleister op de wonde, als het ergste is dat je een tijdje geen nieuw, duur horloge kan kopen, kan het heel wat slechter. Het geluk van vrouw&kind, daar kan geen horloge tegen op.

Sterkte!

Martin

Mijn beste,

Andre, ook al zou je van bankzaken enige kennis hebben, dat is helaas nog geen garantie voor en rendabel resultaat.
En ik spreek uit ervaring getuige het debacle van de DSB. Ik behoor dan ook tot die gedupeerde welke buiten de depositogarantieregeling valt.
Maar enfin,
Het siert je in deze wel, dat jou liefhebbende vrouw nu haar geboorteland kan weerzien.
Of zoals een bekend voetballer ooit zei: “elk nadeel, heb z’n voordeel”.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Ook bij mij loopt het op dit moment niet allemaal zoals ik dat graag zou zien. En ik realiseer me dat als ik de zon toelaat in mijn hart, ik ook de regen moet toelaten.
En geloof me, jij laat véél zon toe als je je vrouw naar haar geboorteland laat gaan - voor het eerst in al die jaren. Dat moet je méér vreugde schenken dan de mooiste Breitling.

Enne… ik vertrouw erop dat die Breitling er tóch wel een keer komt als jij eens flink aan het pokeren gaat! :smiley:

kop op dreski, je gezin is het belangrijkste

wie weet heb je binnenkort nog een hele mooie pokeravond :wink:

schmeink Schreef:

kop op dreski, je gezin is het belangrijkste

wie weet heb je binnenkort nog een hele mooie
pokeravond :wink:

Ik ben ieder geval goed gemotiveerd om te winnen. :smiley:

En mijn gezin gaat voor alles daar is geen twijfel over. Het is fijn om een leuke hobby te hebben maar door dit soort zaken wordt je toch weer even helder. Ik zou zo alles weg kunnen doen als het moet en dat zou dan ook totaal niet erg zijn.

het leuke van horloges is … dat het niet veel geld hoeft te kosten je kan genoeg mooie klokken kopen voor niet al te veel geld.
en er staat dan misschien wel geen Omega of breitling op maar het gevoel kan minstens net zo goed zijn.

en wat is nu mooier weer een horloge in de kist of je vrouw en dochter een leuke vakantie :wink:

en in ieder geval veel succes met pokeren (tu)

Veel sterkte. Tegen de tijd dat je wel je droom horloge kan kopen zal deze een nog grotere betekenis hebben.

seamaster Schreef:

het leuke van horloges is … dat het niet veel
geld hoeft te kosten je kan genoeg mooie klokken
kopen voor niet al te veel geld.
en er staat dan misschien wel geen Omega of
breitling op maar het gevoel kan minstens net zo
goed zijn.

en wat is nu mooier weer een horloge in de kist of
je vrouw en dochter een leuke vakantie :wink:

Dat klopt inderdaad. Er kan nog wel een Steinhart Ocean Vintage komen. :smiley:
Erg mooi maar niet gekocht omdat ik door wilde sparen. Tja nu is het weer een ander verhaal.

en in ieder geval veel succes met pokeren (tu)

Ach, heb je iets om een tijdje naar uit te kijken ;).

Wij hebben, naast vervelende gezondheisperikelen, in 2009 ook een aantal financiele tegenvallers gehad die onvoorzien waren (maar niet bank-gerelateerd) waardoor het potje nog even leeg is. Ook voor mij dus even geen grote, dure aankopen en het opknappen van mijn 17 jaar oude 6 cylinder moet ook maar even wachten. Ben al blij als ik straks mijn vintage GMT master een beurt kan laten geven.

Komt wel weer goed en, wat de anderen ook al aangaven, gezondheid en geluk van je gezin is veel belangrijker dan een Breitling o.i.d.

Groeten,
Niels

och dreski, hoe langer je droomt van iets hoe mooier de werkelijkheid is als hij uitkomt.
Vraag dat maar aan je vrouw als ze ginder is geweest.
Trouwens ik ben het eens met de anderen het hoeft altijd geen stukken van mensen te kosten om blij mee te zijn. Afgelopen jaar heb ik er veel (teveel volgens mijn wederhelft) gekocht en idd het wordt dan zo gewoon en het blije gaat er meer en meer af.
Dit jaar beetje spaarzamer zijn en de belevenis terug zoeken van die allereerste aankoop.
Verder mazzel met het pokeren.

Bekijk het van de positieve kant; je hebt nu zomaar gratis een heel jaar extra voorpret…

Nivelacuso Schreef:

Bekijk het van de positieve kant; je hebt nu
zomaar gratis een heel jaar extra voorpret…

Ach het is ook geen drama. Zoals ik al eerder poste ligt nu de weg vrij voor een horloge dat ik al ruime tijd wilde aanschaffen. Dat heb ik nu ook maar gedaan. De Steinhart Ocean1 vintage is onderweg. Ik heb al eens een Steinhart gehad en was erg onder de indruk van de kwaliteit. Ik weet ook zeker dat ik hier heel blij mee zal zijn. Ik kan gelukkig ook erg genieten van goedkopere horloges. Ik kan nu al niet wachten tot ik hem om de pols heb hangen. Verder heb ik nog twee exemplaren in de pijplijn zitten die ik eind vorig jaar had besteld. Onder andere een G-Shock Mudman omdat mijn vrouw mijn Casio Nerdwatch heeft geconfisceerd. Ze is digitale aflezing gewend en ieder digitaal horloge wat ik bestel wordt door haar ingepikt. De mudman is echter te groot voor haar pols dus die is dan hopelijk voor mij.:smiley:
De andere is nog een verrassing en was zeer voordelig. Daarna zal het even stil zijn tenzij ik op een creatieve manier wat extra geld kan genereren. Ik heb zo een idee dat dat ook wel lukt. :wink:
Zo niet dan kan ik altijd nog van jullie aanwinsten genieten.

Vervelend! Ondanks dat het een horlogeforum is :wink: zal echter niemand beweren dat je niet de juiste prioriteiten stelt. (tu)

Gelukkig kan de “honger” toch worden gestild. Bovendien: als je straks nog steeds over hetzelfde horloge droomt wanneer je het wel kunt kopen dan hoef je niet meer te twijfelen en heb je er ongetwijfeld nóg meer plezier van. Droom je er dan niet meer van dan ben je blij dat je het nu niet hebt kunnen kopen. Je wordt altijd (weer) blij dus! :slight_smile:

Bij mij loopt het ook niet zoals gepland :(. Gelukkig vooralsnog slechts een kleine vertraging, maar daardoor dus ook verlenging van de voorpret :).
Always Look on the Bright Side of Life :wink:

Jaja, moeten wij zeker net zo vaak een ander horloge gaan kopen zoals jij dat meestal doet.

De eerste die hier binnen gaat komen is de Times in het rood, voor mijn zoontje.
Die is er al, maar hij krijgt hem moorgen pas.
Zelfs was ik erg gecharmeerd van de gele maar ook de blauwe vond ik erg mooi.

Als ik hem overhandigt heb zal ik foto’s maken.

pimobiel Schreef:

Jaja, moeten wij zeker net zo vaak een ander
horloge gaan kopen zoals jij dat meestal doet.

De eerste die hier binnen gaat komen is de Times
in het rood, voor mijn zoontje.
Die is er al, maar hij krijgt hem moorgen pas.
Zelfs was ik erg gecharmeerd van de gele maar ook
de blauwe vond ik erg mooi.

Als ik hem overhandigt heb zal ik foto’s maken.

Alvast gefeliciteerd want ik neem aan dat hij jarig is morgen. En dat is een erg leuk horloge voor nog geen 30 euro. Ik draag hem ook graag. Ik zal in ieder geval proberen veel tips voor goedkope mooie klokjes te geven dit jaar. :wink:

Kijk dat heet nou echte liefde.
Een goede keuze dus, dat je voor je vrouw kiest.
Want dat is toch veel belangrijker dan dat horloge, wat er heus
even goed wel weer een keer komt.

The most important things in life, are not things!

Lowlander Schreef:

The most important things in life, are not things!

:~

Goede keuzes! En straks tax free shoppen op Schiphol?