Horlogefan?

Hey allemaal!
Vandaag het Watch jaarboek 2012 gekocht.
Er stonden wel wat toffe dingen in (en het is sowieso heerlijk om door zoveel pagina’s met klokkies te bladeren en extra informatie te krijgen)maar ik begon mijzelf toch iets af te vragen;ben ik eigenlijk wel een echte horlogefan?

Nogmaals; er stonden wel wat toffe klokkies in maar ook dingen van 5,5 ton die ik nog niet zou willen hebben al kreeg ik hem gratis !!!
Echt waar ; al zou ik het geld hebben zou ik het gros van wat er in staat niet eens willen hebben!
Tuurlijk: als je de specs bekijkt zullen ze het vast wel waard zijn maar toch.

Zijn er nog meer mensen die zich hier in herkennen of ben ik nou gek?

Grtz,Marc

Ik heb precies hetzelfde hoor :wink: Is gewoon een kwestie van smaak. Sommige horloges zijn onbetaalbaar, maar ook niet om aan te zien. Daarnaast kijk je heel anders naar horloges op het moment dat je het budget daadwerkelijk hebt, ik in ieder geval wel. Dan ben je veel selectiever, en zijn de kleinste dingen afknappers. Zeker als je naar het hogere segment kijkt moet alles kloppen, en het gevoel goed zijn (tu) Ik geef geen geld uit aan iets waar ik over twijfel.

heb ik ook hoor … de heeeeele dure zijn meestal niet mijn smaak en de rest pikt van elkaar waardoor het een eenheidsworst wordt ,

Ja joh, wie heeft er nou nog een horloge nodig. Tijd staat op op je scherm en in je telefoon :slight_smile:

Geld en smaak blijkt vaak niet echt hand in hand te gaan inderdaad! :stuck_out_tongue:
Maar goed: ik heb nog niet het hele boekje goed bekeken maar dingen met tijdoze klasse als Meistersinger en Nomos blijf ik toch wel erg mooi vinden hoor ! ( en met goed sparen nog een soort van te doen ook)
Er staan wel meer mooie,stijlvolle dingen in hoor maar groter,drukker,extremer lijkt wel een beetje de norm als ik het zo zie!
Kennen jullie MB&F of Urwerk al ?
Daar ga je toch voor je verdriet niet mee om je pols lopen !!!

oop gewoon de limited. Leuk horloge. Enne kom nou eens langs joh…

Die horloges van vijf en een halve ton zijn volgens mij ook helemaal niet bestemd voor horlogeliefhebbers maar voor mensen die echt niet meer weten wat ze met hun geld moeten doen. Oliesjeiks en rappers enzo.

Meestal proberen ze die prijs te rechtvaardigen door 88 diamanten in de bezel op te nemen. Daar ga ik inderdaad ook voor mijn verdriet niet mee lopen.

Paul.

En toch blijft een Reverso ook best duur, maar ook erg mooi. Die zou ik toch echt ooit wel willen hebben hoor.

Maar die kost geen 5,5 ton, toch ?

Paul.

Paul Jenner Schreef:

Maar die kost geen 5,5 ton, toch ?

Paul.

Met de Reverso Triptyque kom je een heel eind in die richting :wink:

alles is telatief. Mensen die net geld hebben om maandelijks rond te komen zeggen hetzelfde over horloges van 1.000 Euro. “ik zie het er niet aan af”.

Als mensen het budget hebben opeens wel.
Er zullen mogelijk wel onbewuste gevoelens of vooroordelen meespelen. Mensen zijn het minst eerlijk tegen zichzelf.

Oh nee; begrijp me alsjeblieft niet verkeerd !
Als je het mooi vind en je kan je het veroorloven moet je het vooral aanschaffen!
Maar vind ík het mooi, nou nee.
En ik kan dat heus wel objectief bekijken hoor; een horloge in de prijsklasse 1000+ is voor mij ook al redelijk onbereikbaar maar daar zie ik toch vaker iets bij wat ik mooi vind dan in het allerhoogste segment.

Ik zag net iets: een Franck Muller Aeternitas Mega4 van €2.400.000.
IK HERHAAL : BIJNA 2,5 MILJOEN !
Als je zoveel te besteden hebt heb je echt serieus geld!
Maar of ik hem nou zo mooi vind…

Eigenlijk is het belachelijk om dit soort horloges te vervaardigen.:+

He Marc !

Leef je nog jongen ?

Snap je wel. Liep laatst door die juwelier Gassan op de Dam, en dan ligt alles voor je neus …

Als ik dan naar mijn “MeisterSingertje” kijk , ben ik nog steeds meer dan tevreden…

Voor wat betreft Rolex ? Vind deze dan altijd nog wel dik. Als het dan moet… Maar dat is dan ook alles.

Kwa vergelijking Panerai ( wat hier misschien niet opgaat , maar zo zie ik het ), vind ik deze Cartier, een wereld aparter dan.

Gaat dan mijn inziens niet meer om gevoel , maar puur wel of niet het letterlijke vermogen hebben er 1 aan te schaffen.

Ja, ik leef nog hoor ! :wink:
Druk,dat wel.

Jaja, ik zag in dat boek de nr.1 van MS;blijft toch een geweldig ding hoor!
Ik zag dat-ie “maar” €898 kost…misschien toch maar eens voor gaan sparen!

Die Cartier is ook een beauty zeg!!!

Maar

ieder zijn ding hoor, maar er zijn veel “horlogegekkies” die echt alles maar dan ook alles verzamelen. echt van de meest uiteenlopende klokken. Ik ben zelf meer van op dit moment intresseer ik mij voor submariners. Ik zie soms foto’s waarvan ik denk, deze horloges draag je never nooit zoveel heb je er. En je houd ze ook niet mooi omdat alles onderhouden gewoon echt te veel kost.

Zal wel aan mij liggen, maar ik heb liever een aantal goede horloges waarvan ik weet deze krijgen de aandacht, en de liefde die het verdient, dan maar een kleine selectie, dan hele lades vol met horloges waarvan je er uiteindelijk ook maar een select aantal draag.

Ieder zijn ding, ken mensen met hele garages vol met oude auto’s, waarvan ook het hebben van de auto al voldoende is.

Marc van Bel Schreef:

Hey allemaal!
Vandaag het Watch jaarboek 2012 gekocht.
Er stonden wel wat toffe dingen in (en het is
sowieso heerlijk om door zoveel pagina’s met
klokkies te bladeren en extra informatie te
krijgen)maar ik begon mijzelf toch iets af te
vragen;ben ik eigenlijk wel een echte horlogefan?

Nogmaals; er stonden wel wat toffe klokkies in
maar ook dingen van 5,5 ton die ik nog niet zou
willen hebben al kreeg ik hem gratis !!!
Echt waar ; al zou ik het geld hebben zou ik het
gros van wat er in staat niet eens willen hebben!
Tuurlijk: als je de specs bekijkt zullen ze het
vast wel waard zijn maar toch.

Zijn er nog meer mensen die zich hier in herkennen
of ben ik nou gek?

Grtz,Marc

Tja, smaken verschillen. Zo zitten er voor mij ook afknappers tussen Seiko, Casio, Omega, Rolex, Panerai etc. Merken waar ik geregeld naar gluur. Maar duurder betekent voor mij niet dat het toffere klok is. Soms moet de klik er gewoon zijn.