Horlogeforum mania

Het valt allemaal niet mee. :frowning:

Je bent horloge GEÏNTERESSEERDE en je begint af en toe mee te lezen op dit forum. Op het moment dat je elke dag wel even op het forum MOET kijken, kun je stellen dat je tot horloge FANAAT gepromoveerd bent. Je hebt dan je eigen voorkeuren ten aanzien van merken en soort uurwerk etc. Echter …

je leest dat een beetje verzamelaar wel een Alpha klokje heeft dus schaf je er ook maar een aan. Leuk voor erbij en je kunt er over meepraten. Maar daar blijft het niet bij. Ook SEIKO lijkt er bij te horen. Dus op zoek gegaan naar een aansprekend exemplaar. Niet te mainstream. Dus een vintage Seiko World Time Automatic op de kop getikt. Ook leuk en je kunt weer meepraten.

Maar waar eindigt het? Mijn eigen horlogevoorkeur kost al energie (lees pecunia) genoeg zonder dat de shortlist een longlist dreigt te worden. Als je niet oppast wordt je horloge MANIAK. Toch eens nadenken over een afkick kliniek …

Wilde dit ff met jullie delen.

Fijne avond!

Het opgeven als lid van dit forum wil zeggen dat je reddeloos verloren bent.
Slechts een enkeling lukt het om er weer ‘uit’ te komen:(

tjvreeken Schreef:

Het opgeven als lid van dit forum wil zeggen dat
je reddeloos verloren bent.
Slechts een enkeling lukt het om er weer ‘uit’ te
komen:(

Hopelijk ben je niet te jong … :slight_smile:

Ik denk soms na: ‘Wat gaat dat binnen 40 jaar zijn?’

Nu lijkt een wishlist iets te ver voor mij, en mijn budget.
Ik kan er toch maar 1 horloge op zetten :smiley:

Mijn beste,

“Gedeelde smart is halve smart“.
Laat dit in ieder geval een troost voor je mogen zijn

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Het houdt niet op… Soms vervelend omdat je budget uiteindelijk nooit zo riant is dat je alle wish-list klokken kunt kopen. Die wishlist groeit nl. alleen maar en harder dan je aankopen gaan. N

u kunnen sommigen vrij gemakkelijk van hun klok afstand doen, om zo weer een budget te genereren voor een andere klok uit de wish-list. Mij lukt dat niet zo goed. De meeste horloges zijn bij mij dus blijvertjes.

Misschien toch een mania…

Sterkte (en heel veel plezier in je verdere horloge-verzamel-carriere :wink: ).

Niels

Zo herkenbaar!

Ik heb in het laatste halfjaar, sinds ik meelees met dit forum al meer geld uitgegeven aan horloges dan in de afgelopen 5 jaar.
En nog steeds zijn er horloges die op mijn wishlist staan.

Het is zelfs zo erg met mij dat een collega van mij waar ik regelmatig mee praat vorige week op vakantie een dure Raymond Weil heeft aangeschaft. En dàt terwijl de beste man daarvoor helemaal geen horloge droeg. Het werkt dus besmettelijk!

Het is inderdaad helemaal herkenbaar.

Je ziet wat leuke horloges in de etalage.
Koopt er een.
Snuffelt wat op internet en belandt op dit forum.

Tja dan ga je voor de bijl.:sunglasses:

Had ik ook.

En telkens als je denkt dat na de aankoop van DAT horloge is het wel even genoeg dan begint het na een paar dagen toch al weer licht te kriebelen.:wink:

Geen ontkomen meer aan

Hans

Hallo,

Afkicken werkt niet, je kan beter sparen:# voor een volgend klokkie.

Nog erger, mijn dochtertje van anderhalf heeft al een klokkie. Kan ze zelf naar het getik luisteren.:smiley:
Mijn vrouw is ook al besmet, we zijn op zoek naar een nieuw horloge voor haar. waarschijnlijk wordt dat een Seiko.

Dussssss…

Ik wens je veel sterkte;)

Met vriendelijke groet,

Herman

Zoals al gezegd, het eindigt niet :slight_smile:

Maar dat geeft niet, zolang je je budget limiteerd. Bovendien, het zoeken en de voorpret is toch minstens net zo leuk als het dragen na de aanschaf.

Sterkte :smiley:

Martin

Voor dwangmatig obsessieve handelingen kan ik Seroxat, Anafranil of Prozac aanbevelen.:)-D

Hallo Oom Piet,

Waar moeten we woensdag’s dan een foto van posten?:frowning:
Welke kleur we dan slikken?:D:#

Met vriendelijke groet,

Herman

Het grappige is dat álles herkenbaar is wat iedereen hier schrijft. Iedereen heeft dus dezelfde symptomen! :smiley:
Dit is net als met crack: ga er met je tengels aan en je bent verslaafd! :wink:

Ook ik mag mij een horlogejunk noemen hoewel ik geen schrijver ben zit ik wel iedere avond hier te lezen en moet dat ook echt anders krijg ik geen nachtrust.
Ben nu bijna 1jaar lid van dit forum en 9 horloges rijker waar gaat dit eindigen?

gr Pieter

seroxat helpt niet bij dwangmatige toestanden.

je kunt nu nog kiezen, of je stopt je geld in horloges of in sessies met een goede shrink :slight_smile: