Horlogeforum Meeting 2017

Aan de hand van het aantal reacties te zien zal het een drukke boel worden.

Mmm het aantal reacties is meestal omgekeerd evenredig aan de daadwerkelijke opkomst. :wink:

1 like

Haal dat heerlijk maar weg hoor😁

Wat mij betreft niet hoor. :wink:

2 likes
4 likes

Wat zegt je me nou. Ja maar daar hebt ik geen passie voor. G…ko… !!!
Kweet geen eens waar dat legt

Elf.

Gewoon rustig gaan liggen, voor je je ei legt. :wink:

Het wordt Zeewolde: :grin:

Volgens het Koninklijk Nederlands Aardrijkskundig Genootschap (KNAG) ligt het geografische middelpunt van Nederland bij de Onze-Lieve-Vrouwe-toren in Amersfoort. Maar bij de Universiteit van Utrecht hebben drs. Klein Wassink en ir. Mekenkamp in 1994, op verzoek van het Gelders Dagblad, uitgezocht waar nu precies het middelpunt van Nederland ligt. Het blijkt niet Amersfoort te zijn. In Amersfoort ligt wel het ‘nulpunt’ dat gebruikt wordt bij het maken van topografische kaarten van Nederland. Ook ligt het middelpunt niet in Lunteren, zoals velen denken. Er ligt in Lunteren dan wel een zwerfkei met daarop de vermelding dat die kei het middelpunt van Nederland is, maar hoe dat middelpunt precies bepaald is weet niemand. Het is waarschijnlijk dat de lokale VVV ooit bedacht heeft dat het wel leuk is om zo’n publiekstrekker op haar grondgebied te hebben. Voor het bepalen van het middelpunt van Nederland, zo werd op de Universiteit verteld, moeten twee dingen vastgelegd worden. Ten eerste: Wat is Nederland eigenlijk, waar houdt Nederland precies op en moet je grote of kleinere wateroppervlaktes ook meetellen. En ten tweede, welke methode gebruik je voor het bepalen van het middelpunt. Mogelijkheden zijn bijvoorbeeld het middelpunt van de kleinst mogelijke cirkel die je om Nederland heen zou kunnen tekenen zonder dat ook maar een klein stukje Nederland op de rand van die cirkel ligt (kleinste omgeschreven cirkel), of de grootst mogelijke cirkel waarin nergens ook maar een stukje buitenland ligt (grootste ingeschreven cirkel). De mogelijkheid waar de heer Klein Wassink voor gekozen heeft, en die ook zeer goed verdedigbaar is, is het bepalen van het zwaartepunt van Nederland. Hij kwam uiteindelijk uit op een punt in het Nuldernauw, net over de dijk bij Zeewolde.

6 likes

Regel het maar!

6 likes

Herinneringen aan mijn vader😶

1 like

Prachtige reclame.

2 likes

Jaap is kind aan huis in Zeewolde…:smiley:

Maar daar hoeven wij toch niet de dupe van te worden?

2 likes

Mijn broer :wink:

1 like

Nee inderdaad, zoveel schoonheid kan voor buitenstaanders inderdaad teveel worden, al die vriendelijke mensen, de puurheid van de lucht, dat wil ik jullie niet aandoen. Mensen raken dan snel overprikkeld hè.

Tjeemig wat klink dat zwaar. Zeewolde Zeewolde Zeewolde Zeewolde. Ik word al moe van het uitspreken.
:stuck_out_tongue_winking_eye:

Elf.

1 like

waarom niet in drente, daar weten ze wel raad met die keien.
Goedkoop en droog.

1 like

als’t om grote keien gaat… Wolkom yn Fryslân… bij mij om de hoek :stuck_out_tongue:

3 likes

Prima hoor, dat middelpunt, maar ik woon in het hoogtepunt. Amsterdam dus maar?

3 likes

Ik zou bijna vlaggen Marijn echt waar :grin:. Maar ja dadelijk kom jij ook naar de HF meeting en dan wil ik nog wel graag een drankje met je doen.

5 likes