Horlogeforum Meeting en Limited uitreiking: 16 december 2012

Kom eens op met die foto’s!!!

En weer thuis, ik weet dat er wat foto’s gemaakt zijn. Ik heb alleen even 2 snelle wrist shots gemaakt en een van de achterkant en even een hele snelle wazige op de mesh band :slight_smile: Lennart zal er ook nog wel een aantal posten vermoed ik. Die heeft er ook een aantal gemaakt.
Opkomst was wat matig inderdaad, maar toch nog zo’n 15 man denk ik.

Ik had hem op rubber besteld en meteen op nato gezet. De meshband moet ik nog inkorten, dus dat word waarschijnlijk morgen pas.

Goede keuze, die mesh.

Proficiat allen en hoop dat het een knusse meeting is geweest. Ik vind em op nato/zulu het stoerst.

Zo, ziet er goed uit, dat pvd met het oranje!:smiley:

mcfr Schreef:

En weer thuis, ik weet dat er wat foto’s gemaakt
zijn. Ik heb alleen even 2 snelle wrist shots
gemaakt en een van de achterkant en even een hele
snelle wazige op de mesh band :slight_smile: Lennart zal er
ook nog wel een aantal posten vermoed ik. Die
heeft er ook een aantal gemaakt.
Opkomst was wat matig inderdaad, maar toch nog
zo’n 15 man denk ik.

Ik had hem op rubber besteld en meteen op nato
gezet. De meshband moet ik nog inkorten, dus dat
word waarschijnlijk morgen pas.

http://i135.photobucket.com/albums/q136/mctazdevil
/20121216_163646.jpg

http://i135.photobucket.com/albums/q136/mctazdevil
/20121216_163635.jpg

http://i135.photobucket.com/albums/q136/mctazdevil
/20121216_185948.jpg

http://i135.photobucket.com/albums/q136/mctazdevil
/20121216_192227.jpg

Hierbij even wat fotos die ik geschoten heb van de uitreiking bij horloge.nl






Het zijn mooie klokkies geworden! Gister avond werd hij meteen afgepakt door mijn vriendin, die hem ook wel mooi vond. Gelukkig vond ze hem wel iets te zwaar voor haar zelf, dus kreeg ik hem toch nog terug :slight_smile:

De meeting was gezellig, maar wel een beetje een magere opkomst. Waarschijnlijk doordat het zo kortdag was dat het aangekondigd werd. Ik heb vooral ook de quiz van Tom gemist :wink:

Lennart nog bedankt dat je dit mogelijk hebt gemaakt! Ook leuk om te horen hoe het er bij Squale op kantoor aan toe gaat.

Graag gedaan Maardein !
Ik vond het erg leuk om de Limited met Squale te doen en om jullie persoonlijk te ontmoeten onder het genot van een hapje en een drankje.
Groet,
Lennart

Helaas kon ik niet naar de uitreiking maar heb vandaag mn Ltd. 2012 ontvangen. Hij is mooi. Ik vind de oranje rubber band wel errug zomers maar heb er ook een zwarte mesh bij en daar gaat het een beetje mis, dwz de band is te lang en dat valt niet te corrigeren met de micro afstelling in de sluiting zelf, er zal dus een schakeltje uit moeten. Iemand een tip hoe ??

Ik hoor graag…

groet,

Klaas

Ik zou opzoek gaan naar een sluiting met fijn afstelling. Want als hij geen echte schakeltjes heeft die je eruit kunt schroeven moet je denk ik met een slijptolletje aan de slag on hele wikkels eruit te halen.

Succes

Hij heeft micro afstelling. Je kan de schakels los maken met een pinuitdrijver vanaf de kant die niet op een schroef lijkt moet je hem voorzichtig er uit tikken.

Laat die slijptol in godsnaam in je gereedschapskoffer. Je kunt de pinnetjes er voorzichtig uittikken met een hamertje. Leg je band in een speciale houder en tik de pennetjes eruit, bij mij lukte het door aan de kant waar de pinnetjes voorzien zijn van een gleufje (ziet eruit als een schroefkop, is het absoluut niet) te tikken.Maar voorzichtig voor je het weet zijn de pinnen krom. Succes.

Fred

Wist niet dat deze dmv pinnetjes vast zat XD, hoop dat Klaas jullie reacties nog heeft gelezen…

Ik heb de slijptol er nog niet op losgelaten hoor… Ik had op Google al gezien dat er 7 (!!) schakels uit kunnen… Ik ga het morgen bij daglicht proberen, ik houd jullie op de hoogte, bedankt zover…
Groet,
Klaas

Kun je misschien foto’s maken, ben wel benieuwd naar dit type meshband!

Maar die kant waar het op een schroefkop lijkt moet er juist uit he. Niet vanaf die kant tikken. Normaal staan er ook pijltjes op welke kant op, maar op deze band niet.

Scheek Schreef:

Laat die slijptol in godsnaam in je
gereedschapskoffer. Je kunt de pinnetjes er
voorzichtig uittikken met een hamertje. Leg je
band in een speciale houder en tik de pennetjes
eruit, bij mij lukte het door aan de kant waar de
pinnetjes voorzien zijn van een gleufje (ziet
eruit als een schroefkop, is het absoluut niet) te
tikken.Maar voorzichtig voor je het weet zijn de
pinnen krom. Succes.

Fred

Ik ga het proberen…
Groet,

Klaas

mcfr Schreef:

Maar die kant waar het op een schroefkop lijkt
moet er juist uit he. Niet vanaf die kant tikken.
Normaal staan er ook pijltjes op welke kant op,
maar op deze band niet.

Scheek Schreef:


Laat die slijptol in godsnaam in je
gereedschapskoffer. Je kunt de pinnetjes er
voorzichtig uittikken met een hamertje. Leg je
band in een speciale houder en tik de pennetjes
eruit, bij mij lukte het door aan de kant waar
de
pinnetjes voorzien zijn van een gleufje (ziet
eruit als een schroefkop, is het absoluut niet)
te
tikken.Maar voorzichtig voor je het weet zijn
de
pinnen krom. Succes.

Fred

idd niet aan de kant tikken die op schroefjes lijkt. die schroefjes kant is juist dikker om te zorgen dat de pinnen in de schakels vast blijven zitten. tik je die er vaker helemaal door de band heen, dan verslijt/vervormt t en blijft t mogelijk niet stevig meer zitten.

bij die pijltjes denk ik vaak te ver door. is dat de kant waar je moet tikken of de kant waar het pinnetje erin moet :stuck_out_tongue:

Niet te ver door denken. De kant waar het pijltje naar wijst moet je naartoe tikken. Oftewel, het pinnetje moet met het pijltje mee.
In de praktijk betekend dat bijna altijd dat je dus aan de kant van de pijl moet tikken.

marnix.moed Schreef:

idd niet aan de kant tikken die op schroefjes
lijkt. die schroefjes kant is juist dikker om te
zorgen dat de pinnen in de schakels vast blijven
zitten. tik je die er vaker helemaal door de band
heen, dan verslijt/vervormt t en blijft t mogelijk
niet stevig meer zitten.

bij die pijltjes denk ik vaak te ver door. is dat
de kant waar je moet tikken of de kant waar het
pinnetje erin moet :stuck_out_tongue:

mcfr Schreef:

Niet te ver door denken. De kant waar het pijltje
naar wijst moet je naartoe tikken. Oftewel, het
pinnetje moet met het pijltje mee.
In de praktijk betekend dat bijna altijd dat je
dus aan de kant van de pijl moet tikken.

marnix.moed Schreef:

idd niet aan de kant tikken die op schroefjes
lijkt. die schroefjes kant is juist dikker om
te
zorgen dat de pinnen in de schakels vast
blijven
zitten. tik je die er vaker helemaal door de
band
heen, dan verslijt/vervormt t en blijft t
mogelijk
niet stevig meer zitten.

bij die pijltjes denk ik vaak te ver door. is
dat
de kant waar je moet tikken of de kant waar het
pinnetje erin moet :stuck_out_tongue:

Ik weet, ik weet. Maar elke keer rijst toch die twijfel om een vreemde reden op… rare hersenkronkels…