Horlogeforum.nl "gaat commercieel"

Hallo Henrik, moet je misschien toch maar eens opnieuw proberen bij MP, jouw aanbod…(tu). Ik snap dat je denkt dat minder aanbod per definitie minder interessant is, gaat echter niet altijd op, het blijft een gratis groep waar niet echt op getarget wordt. Sieraden is een echt c2c gebeuren op MP, wat ze bedoelen is dat wij niet kunnen controleren of iets echt is of niet. Bij horloges heb je enigzins gelijk, daar wordt het vaak nog wel genoemd als zijnde “1:1 replica”, kijk je echter naar Bjorn Borg ondergoed, Ralph Laren polo’s e.d. wordt dat al gelijk een stuk moeilijker. Maar het blijft een punt van aandacht.

Voor wat Wehamp betreft, wij draaien nog steeds flink wat budget van ze weg obv CPM/CPC, dus volgens mij zou dat moeten kunen als je maar een goed verhaal hebt. Je hebt natuurlijk best een mooie, zij het beperkte doelgroep hier zitten:

• man (waarschijnlijk vanaf een jaar of 20)
  • niet onbekend met internetaankopen
  • sterke interesse in product
  • bereid om substantieel bedrag te betalen voor hobby
  • sterke betrokkenheid bij forum

Je weet maar nooit, kan zo maar ens gebeuren!

Eric

Ik heb ze toen ik het aanbod deed een lijstje gegeven van merken die, als ze aangeboden worden onder de 300 euro in alle gevallen namaak zijn. Kijk nu maar eens op MP, een hele rits dure merkhorloges voor 79,50. Dan weet toch zelfs de grootste no-no dat dit niet echt is en kan diezelfde no-no het verwijderen? Ik vind dat jullie je verschuilen achter onwetendheid terwijl namaak alleen al aan de prijs te herkennen is, of het nou een horloge, onderbroek of polo is.

Maar ik wil mijn aanbod graag nog eens doen en het horlogegedeelte van Marktplaats twee weken schoon houden/maken. Laat ze me maar mailen. Ik stel wel een voorwaarde, vanaf het moment dat ik het twee weken ga doen voegen jullie een aanvink vakje toe aan het formulier waarmee je je advertentie kunt plaatsen. Naast dat aanvink vakje staat iets als “het door mij aan te bieden horloge is geen illegale replica, het aanbieden van namaakartikelen op MP is verboden”. Als je dit vakje niet aanvinkt zal het item niet worden geplaatst. Mensen die het wel aanvinken en toch een replica aanbieden zijn daarmee willens en wetens illegaal bezig.

Leuke achtergrond voor mn PC. Thanks.(tu)

Ik voel me een roepende in de woestijn; ik zie de meerwaarde wel, maar ik zit er niet op te wachten. Dergelijke “adformatie” krijg je toch al, gevraagd en ongevraagd. We moeten er voor waken geen “commercieel platform” te worden ipv. een informeel informatief forum van & voor liefhebbers. Ik waardeerde de oprechtheid van dit forum.
In dat licht vindt ik de discussie tussen Henrik en Eric zeer interessant!
Overbodig te melden dat ik het volledig eens ben met Henrik. Zolang als hij zichzelf blijft heb ik er alle vertrouwen in! Maar pas op zodra hij zijn naam als Henric gaat spellen . . . :smiley:
Overigens heeft de oprukkende commercie al een slachtoffer veroorzaakt; . . . nl. het vlaggetje dat je informeert over priveberichten. :wink:
Groet, Arie.

Er is niets anders behalve dat extra bannertje naast de banner van Horloge.info. Het pb vlaggetje is er nog steeds (tenminste bij mij).

Op mijn iMac valt het PB-vlaggetje grotendeels weg achter de 2 banners rechtsboven.

Nou het valt allemaal wel mee hoor.

Ik denk dat het maar een paar mensen was opgevallen als je dit zonder overleg had gedaan.

Zolang we niet elke keer dat we inloggen gevraagd worden een enquete in te vullen, ga je gang.

En ik begrijp dat je er niet beter van wordt als wij een keer klikken?
Normaal doe ik dit niet, maar moet eerlijk bekennen dat ik nu benieuwd was wie jij hebt uitgenodigt om te adverteren op dit forum.

Valt inderdaad wel mee, dat ze niet bewegen scheelt al een hoop.
Je hoeft niet te klikken maar als je wilt weten wat ze aan te bieden hebt kan dat natuurlijk altijd.