Horlogeforum.nl Limited Edtion 2013?

Om elk excuus gelijk uit de wereld te helpen: het was van mijn kant in ieder geval tijdgebrek en andere voorstellen hebben de Werkgroep niet bereikt.

Maar ondanks dat is er toch door de maanden heen langzaam maar zeker een idee in mijn inbox tot wasdom gekomen. Het is in de laatste stadia van voltooiing, maar ik wil graag al een flink tipje van de sluier oplichten.

• Het is een quartzhorloge!!! :S ::o (:smiley:

Zo, na van de schrik bekomen te zijn zal ik dit even toelichten: het is een quartzhorloge omdat dat in dit geval functioneel is. Dit horloge zou als mechanisch horloge niet geloofwaardig zijn. En daarbij: we hebben nog nooit een quartzhorloge als limited gehad.

• Het kost minder dan € 400,-.

Het leek ons voor deze tijd beter in prijs te dalen dan omhoog te gaan.

• Het heeft een twee (GMT) tijdzoneaanduiding, een datum, saffier glas, het is een erg bekend Zwitsers merk.

Allemaal handige dingen :slight_smile:

• De kast is 46 millimeter, 20BAR waterdicht en gemaakt van kunsthars.

Ik dacht dat 43 millimeter voor mijn pols het maximum was, maar op een of andere manier oogt dit horloge niet groot. En het weegt niet veel (scheelt ook).

• En de wijzers en cijfer geven heel veel en heel lang licht.

Zo, wie nu nog niet weet over welk merk (of wat voor soort horloge) het gaat moet zich gaan schamen :wink:

Het is nog niet definitief, maar dit houd de moed er hopelijk in. Normaal hadden we de intekening al moeten starten, maar omdat er geen verkiezing komt (met een voorstel niet nodig) en de leverancier aan heeft gegeven dat hij in 6 weken kan leveren, kunnen we het nog makkelijk redden.

Ik ben benieuwd naar de reacties :slight_smile:

Klinkt best interessant! Ik moet natuurlijk wel eerst een plaatje of iets in die trant zien voor ik echt weet of ik geĆÆnteresseerd ben, maar ik ben in ieder geval alvast benieuwd.

Zoiets? http://www.luminox.nl/horloges/land-22/a-8831-km-recon-compass-262

Bijvoorbeeld :slight_smile:

Quartz, 46mm die klein draagt? Ben benieuwd.

Ik zou zeggen Deep Blue :wink: maar ik denk toch dat Luminox beter in de buurt komt. Ik doe mee (goede quartz is ook handig…)

Traser H3?

Ben erg benieuwd.

Jammer dat er niet meerdere voorstellen zijn en iets als een leuke handopwinder leek me ook interessant, maar dit is zeker iets anders(tu)

Kan niet wachten om het voorstel te zien!:smiley:

Weinig 46mm gmt klokjes bij Lumi… dus moet um wel zijn :). Dat kompasding hoeft van mij dan weer niet.

Benieuwd naar definitieve ontwerp / kleurstelling. Succes Henrik!

Klinkt interessant, ik ben benieuwd naar het definitieve ontwerp.

Mvrgr, Andre

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Klinkt heel mooi, Ik ben benieuwd naar het design.

Ik doe overigens niet mee. Geen aankopen meer voor mij dit jaar. Schade aan de auto.

Ik ben ook erg benieuwd!

Mooi formaat :wink:

Inderdaad wel even schrikken dat het een Quartz-horloge gaat worden.
Wat het ook wordt, ik zal hem in ieder geval bestellen, maar als alternatief een horloge dat het bij de vorige verkiezingen net niet gehaald heeft, zou wat mij betreft ook best kunnen.

Denk niet dat ik mee doe. Tenzij er stiekum toch wordt gekozen voor de Pleamar van het spaande forum… (tu)

ik lees nog weinig echt kritische opmerkingen. Dit kan diverse redenen hebben. Bepaalde mensen hebben wellicht nog niet gereageerd. Andere durven misschien niet (Henrik is natuurlijk ook niet de kleinste ;)). Ik wil echter wel graag heel eerlijk zijn en aangeven dat ik vind dat een Quartz niet past bij een forum zoals dit. Zo, dat is eruit…

Ik zal de limited overigens wel bestellen hoor :smiley:

hubsekee Schreef:

ik lees nog weinig echt kritische opmerkingen. Dit
kan diverse redenen hebben. Bepaalde mensen hebben
wellicht nog niet gereageerd. Andere durven
misschien niet (Henrik is natuurlijk ook niet de
kleinste ;)). Ik wil echter wel graag heel eerlijk
zijn en aangeven dat ik vind dat een Quartz niet
past bij een forum zoals dit. Zo, dat is
eruit…

Ik zal de limited overigens wel bestellen hoor :smiley:

En waarom dan niet, quartz is hier altijd welkom geweest. Er bestaat zelfs een quartz maandag :wink:

Maar misschien is het handiger om daar een apart topic over te openen. Als je de zoekfunctie gebruikt vind je overigens ook genoeg topics over dit onderwerp.

hubsekee Schreef:

ik lees nog weinig echt kritische opmerkingen. Dit
kan diverse redenen hebben. Bepaalde mensen hebben
wellicht nog niet gereageerd. Andere durven
misschien niet (Henrik is natuurlijk ook niet de
kleinste ;)).

Ik had tot nu geen zin om te reageren en ik ben zeker niet bang voor Henrik. Maar, nu voel ik mij toch uitgedaagd om iets te zeggen.

Met kwarts heb ik geen probleem. Sterker nog, mijn laatste aankoop heeft een batterij.

Over de stijl van het horloge kan ik nog niets zeggen, ik heb het immers nog niet gezien. Maar als het inderdaad een Luminox wordt, dan vrees ik.

Kopen zal ik in ieder geval niet. De reden? De maat. Die is (td)

hubsekee Schreef:

Ik wil echter wel graag heel eerlijk zijn en aangeven dat ik vind dat een Quartz niet
past bij een forum zoals dit. Zo, dat is eruit…

Je eerlijkheid siert je.
Edoch: dit is een ā€œHorlogeforumā€ niet het ā€œMechanischeklokjesforumā€.
En dus mag je hier ook electrische, kinetische, stemvorken en dus ook ā€œgewoneā€ quartzen verwachten.
Leuk toch: zo’n breed scala?

Beste Henrik

Ik schaam me, ik weet niet over welk horloge het gaat.
Hopelijk wil je iets duidelijker zijn , merk en type.

GR harb