Horlogefotografie met Instagram

Ik heb Instagram (die App die vorige week voor een miljard dollar werd ge/verkocht) een tijdje geleden gedownload en er vandaag eens mee zitten spelen.Ik weet niet hoe ze het doen maar, waren mijn iPhone foto’s in het verleden iets om mijn excuses voor aan te bieden, nu zijn de foto’s scherp en door allerlei filteropties erg leuk te verfraaien.

Neem deze foto van mij MeisterSinger Pangaea aan een ZULU Extreme (onder een wolkenhemel):

Of de Zodiac Autographic. Heb ik expres vanuit het midden laten vervagen:

Of deze foto van een Epperlein 100 uurwerk (onder een zichtbodem):

Imho dus zeer de moeite waard om te downloaden als je telefoon daar toe in staat is!

Klopt Henrik, ik vind alleen dat Instagram wel erg is gefocused op het sharen van de bewerkte foto. Pixlr-o-matic heeft daarom mijn voorkeur.

Een collega van me gebruikt Hipstamatic, zijn foto’s zien er ook heel goed uit.

Ik heb er toevallig mee zitten spelen. Of ik doe iets niet goed, of het is gewoon mindere kwaliteit

Geinig dat dit kan. Komen hier http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,698802,page=1 straks nog meer leuke foto’s :stuck_out_tongue:

schmeink Schreef:

Ik heb er toevallig mee zitten spelen. Of ik doe
iets niet goed, of het is gewoon mindere
kwaliteit

http://i288.photobucket.com/albums/ll176/schmeink/
33a15972.jpg

Of Je iPhone is stuk en je hebt een nieuwe nodig :wink:

Ik heb ook vorige week Instagram op mijn HTC Sensation geïnstalleerd. Best grappig.
Gelijk natuurlijk eentje gemaakt van een horloge.
Het maakt mijn vintage Seiko nog vintagerder.

ticothijs82 Schreef:

Klopt Henrik, ik vind alleen dat Instagram wel erg
is gefocused op het sharen van de bewerkte foto.
Pixlr-o-matic heeft daarom mijn voorkeur.

Goeie tip! Ik heb na de overname van FB gelijk gekeken wat Instagram is, maar pixlr-o-matic is eigenlijk veel leuker werken!!

Ook van fan van Pixlr-o-matic!

Wat leuk! Kijk er naar uit om binnenkort een iPhone te hebben en dit soort dingen te kunnen doen :slight_smile:

Kan best leuk zijn maar die foto’s zijn niet m’n ding .
De scherptediepte lijkt me wel heel erg beperkt en met geforceerde kleuren en veel te veel kontrast doen die foto’s me denken aan de Amerikaanse analoge films van Kodak .

Yo , Manu .

Hier trouwens met het origineel erbij (kan bericht hierboven niet meer wijzigen?!)

manu Schreef:

Kan best leuk zijn maar die foto’s zijn niet m’n
ding .
De scherptediepte lijkt me wel heel erg beperkt en
met geforceerde kleuren en veel te veel kontrast
doen die foto’s me denken aan de Amerikaanse
analoge films van Kodak .

+1 Ook veel te geforceerd naar mijn mening