mcfr Schreef:
Orisfan Schreef:
DaanL Schreef:
Xenos verkoopt ook een set (tent,
achterwand,2
lampen) voor ca 30eu
°°°°°°°°°°°°°°°
Die heb ik enige tijd geleden ook gekocht:
statief
niet sterk genoeg voor een canon dig.
spiegelreflex en de lampjes zijn al kapot als
de
lampjes 1 x voorover vallen.
Zonde van de 30 euri.
Groet
Herman
Bij mij dus ook. Statief afgebroken en allebei de
lampen kapot na vallen en/of stoten.
ik heb redelijk plezier van deze set. Met de lampen ben ik voorzichtig en statief gebruik ik niet, gebruik mijn oude eigen statief.
Vandaag wat foto’s gemaakt. Ja, wat zal ik zeggen, het werkt wel aardig. Moet nog even kijken wat de juiste camera instellingen en horloge-posities zijn, ben nog niet helemaal tevreden. Was verder een donkere dag, dus ik had de schijnwerpertjes wel nodig. Affijn, eerste try out shoot:

Wat bij mij een stuk verbetering gaf:
- gebruik een hoger diafragma voor meer scherptediepte (tenzij je dat niet wilt), dus beter F10 dan F5.6;
- speel wat met de sluitertijd. Hoe hoger het diafragma, hoe meer licht je nodig hebt, dus een langere sluitertijd;
- zet ISO zo laag mogelijk om ruis te voorkomen. Beter ISO 200 dan ISO 800. Een lager ISO betekent ook weer meer licht, dus langere sluitertijd;
- fotografeer van verschillende hoeken, zowel links, rechts, als boven en beneden;
- zet het horloge op 10 over 10 (zodat hij ‘‘lacht’’). Daarbij zie je vaak het merk & model beter, evenals de dag/datum-aanduiding;
- gebruik een goed statief, en indien mogelijk afdrukken met zelfontspanner of afstandsbediening. Reden: als je zelf op de ontspanknop drukt, trilt je toestel vaak even na.
Is nog een hele sport…
Dank voor de tips! Meeste had ik al wel gedaan (f10 en sluitertijd automatisch, iets overbelichten ivm witte achtergrond, iso 200 en zelfontspanner). Maar posities en misschien ook de belichting wat verbeteren, daar valt sowieso nog veel in te halen.