Ik ben op zoek naar een ‘Horlogefotokastjes’ dat is zo’n kastje met witte wanden waar je dan op een makkelijke manier optimaal je foto’s van de horloges kan maken, wie weet waar ze te vinden zijn of de juiste benaming om te Googlen?
Genesis
Ik ben op zoek naar een ‘Horlogefotokastjes’ dat is zo’n kastje met witte wanden waar je dan op een makkelijke manier optimaal je foto’s van de horloges kan maken, wie weet waar ze te vinden zijn of de juiste benaming om te Googlen?
Genesis
Een low budget idee is om zo’n melk kleurig kunstof opbergbak te kopen. Die zet je met de opening naar voren. Boven die bak een dikke lamp of de zon.
Lamp niet te dichtbij, plastic kan smelten. Dan kun mooie schaduwloze en schitteringloze foto’s maken. Zelf eens gedaan en het werkte goed.
Bedankt voor de tip, dat is een optie als het niet te koop is.
Genesis
lightbox/lichttent zal je verder helpen.
Ga ik meteen proberen.
Genesis
Wel wat gevonden op internet, maar waar te verkrijgen word lastiger. Mocht er op het forum iemand zijn die een ‘lightbox’ heeft en er vanaf zou willen dan hou ik me aanbevolen.
Genesis
Ik heb deze, hier gekocht:
Groeten,
Martin
Wel iets duurder, maar helemaal compleet…
grt.Rene
Hmm… het is weer bewezen, mijn vrouw hoorde wat ik zocht en ging zich er mee ‘bemoeien’ en binnen 5 minuten komt ze boven water met een complete set, tent 2 statieflampen en statief voor de camera a € 24,95 met met verzendkosten € 31,94
Hierbij de link die hem ook overweegt http://www.photographyxxl.nl/studiosets/mini-fotostudio-met-statief-en-verlichting-40-x-40-cm.html
Genesis
Leuk! Nog nooit zo over nagedacht eigenlijk, maar voor 3 tientjes lijkt het me best aardig om daar eens wat mee aan te prutsen. Voor het geld hoef je het niet te laten.
Xenos verkoopt ook een set (tent, achterwand,2 lampen) voor ca 30eu
Leuk! Nog nooit zo over nagedacht eigenlijk, maar
voor 3 tientjes lijkt het me best aardig om daar
eens wat mee aan te prutsen. Voor het geld hoef je
het niet te laten.
Mijn idee! (alhoewel ik beter eerst een betere camera kan kopen…)
Ik heb dezelfde deze week gekocht in een 50 x 50 x 50 cm uitvoering.
En hij is ideaal! Voor horloges is 40 cm overigens meer dan groot genoeg.
Voordelen:
Nadelen:
Van een oud stuk laken 4 vierkante stukken aan elkaar naaien tot een vierkante tent met open voorkant. Van PVC electriciteitspijp een geraamtetje zagen/vouwen/lijmen en daar de doek overheen hangen. Lampen/flitsers naar believen plaatsen. Een goed tafelstatiefje en een goede zoomlens met voorzetlens voor dichtbijwerk of een 90-105 mm macrolens (2-e hands op MP)…
Xenos verkoopt ook een set (tent, achterwand,2
lampen) voor ca 30eu
°°°°°°°°°°°°°°°
Die heb ik enige tijd geleden ook gekocht: statief niet sterk genoeg voor een canon dig. spiegelreflex en de lampjes zijn al kapot als de lampjes 1 x voorover vallen.
Zonde van de 30 euri.
Groet
Herman
ik heb het nog simpeler:
Hier voorbeelden:
http://www.google.nl/search?q=lightbox+diy&hl=nl&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=2EZ0TpWrLsiYOqmJpbYM&ved=0CD4QsAQ&biw=1366&bih=653
hier instructies:
Heb afgelopen week het setje binnen gekregen. Ben er nog niet aan toe gekomen om het te gebruiken, ik hoop vandaag tijd te hebben voor een shoot!
DaanL Schreef:
Xenos verkoopt ook een set (tent, achterwand,2
lampen) voor ca 30eu°°°°°°°°°°°°°°°
Die heb ik enige tijd geleden ook gekocht: statief
niet sterk genoeg voor een canon dig.
spiegelreflex en de lampjes zijn al kapot als de
lampjes 1 x voorover vallen.Zonde van de 30 euri.
Groet
Herman
Bij mij dus ook. Statief afgebroken en allebei de lampen kapot na vallen en/of stoten.