Sinds 2 dagen loop ik met 2 uurwerken rond, een polshorloge en een zakhorloge dat ik j.l. hier op het forum heb mogen bemachtigen, tikje vintage.
Ik had nooit wat met vintage, maar zo een oud goudenzakhorloge weet mij wel te fasineren, hij loopt wel maar veel te hard, dus moet ik hem controleren en daar heb ik dan weer een polshorloge voor nodig.
Nu blijkt dat het kijken op een zakhorloge een aangename bezigheid is, ik heb een jeans aan met een speciaal zakje (rolmaat, kleingeld?)en daar past het zakhorloge precies in, en het eruit vissen m.b.v. de ketting is inmiddels een aangename ceremonie geworden, het horloge ligt lekker in de hand en ik kijk er vaak op, zonder de tijd af te lezen.
Doordat ik het zakhorloge 2x per dag goed zet loopt hij redelijk op tijd :+
Iedereen heeft recht op zo’n stukje ‘gek’.
Persoonlijk vindt ik oude vestzak/jeanszak horloges toch al ondergewaardeerd.
Ik bedoel dit is toch de geschiedenis van het horloge.
Leuk hè, dat je er op dit forum over kunt “praten”
Gooi het er maar uit!
Mocht het ernstige/langdurige vormen gaan aannemen, zou ik toch voor wat onderhoud zorgen.
Nee, dat zakhorloge bedoel ik, jij bent waarschijnlijk niet meer te redden;)
Ik heb ook een “afwijking” gekregen door dit forum volgens mij, heb altijd 2 horloges bij…
Er zit 1 horloge in mijn tas en ik heb er een om op het werk.
Op het werk draag ik een goedkoper horloge meestal en als ik naar huis ga wissel ik het horloge om voor een ander exemplaar… Raar?
Of hebben meer mensen dit?
Mooi om te zien hoe enthousiast ook anderen kunnen zijn van klokjes, en wat voor gedragen hieruit komen:D Binnen dit forum ben ik dus best normaal, alleen daarbuiten…
Ik heb ook een “afwijking” gekregen door dit forum
volgens mij, heb altijd 2 horloges bij…
Er zit 1 horloge in mijn tas en ik heb er een om
op het werk.
Op het werk draag ik een goedkoper horloge meestal
en als ik naar huis ga wissel ik het horloge om
voor een ander exemplaar… Raar?
Of hebben meer mensen dit?
In de burolade op mijn werk ligt een G-Shock, samen met de veiligheidsschoenen en de veiligheidshelm kan ik alles aan.
Dat is tof en zeldzaam moest ik je in het straatbeeld zo tegenkomen kijkend op je zakhorloge.
Ik denk dat je goed zou overeenkomen met de man achter Bell & Ross. Die vindt zakhorloges de essentie van de horlogerie (zie ook hun nieuwe modellen) en wil die ook terug gekend maken dacht ik.
Maar voor mezelf kies ik alleen polshorloges. Maar zoals gezegd als ik een zakhorloge zie dan reageer ik er postitief op (tu)
Grtz uit Belgie
Volkomen normaal hier op dit forum, maar daarbuiten loop je het risico met een dwangbuis afgevoerd te worden. Dat heb ik al als ik zeg dat ik 18 horloges heb, wat hier ook volkomen normaal is.
Tsja, hier ook zo’n ’ gek’. Heb de afgelopen dagen ook met een zakhorloge rondgelopen. betreft een sleutelopgewonden cylinderganghorloge van omstreeks 1880. T’ is even wennen, maar wel zo leuk.Heb nog wel ene gewoon automatisch polshorlgoe om, omdat het soms makkelijker gaat en ik het horloge nog niet voor 100% vertrouw.
Ik ben op dit moment op zoek naar een goed amerikaans zakhorlgoe om te gaan gebruiken, deze lopen beter en veel nauwkeuriger dan de Europese cylindergangen.
wat ook zo leuk is, is dat het zo gezellig tikt. Als ik ergens anders dan thuis slaap(waar een klok naast mijn bed hangt ), leg ik toch vaak een zakhorlgoe op mijn nachtkastje. Slaap je toch een stuk beter van, met getik op de achtergrond.
Ook kan je hem als ik achter mijn bureau zit, op ee standaardje zetten ne je hebt meteen ene bureauklokje.
Zo’m zakje in een spijkerbroek zit er niet toevallig. Dit stamt nog af uit de tijd dat je een zakhorloge kon stoppen in dit vakje. Dit is later zo gebleven. Het zit er dus speciaal voor het dragen van een zakhorloge.
Enneh, mocht je eens in de buurt van Tilburg zijn, kom dan maar even langs. Wil je horloge best even een servicebeurtje geven ;). Kan terwijl je wacht en meekijkt.
Doe ik voor niets, omdat ik het al zo leuk vind dat er ook nog een andere gek is die rondloopt met zo’n ding.
Ik ben ook helemaal in de ban van zakhorloges. Ik heb er de laatste tijd dan ook een aantal gekocht. Helaas moet ik constateren dat er ook een aantal, laten we zeggen, minder eerlijke mensen actief zijn in deze handel.
Zo heb ik laatst een mooie Roskopf gekocht (via internet). En dan het model wat ik altijd al heb gewild, maar helaas is het een verprutst exemplaar wat niet langer wil lopen dan een klein half uurtje en daarbij zeer onregelmatig tkt.
Zo’n horloge wordt dan wel als goed lopend verkocht en daar heb ik dan moeite mee.
Ooit heb je ook geluk hoor, dus ik slaap er verder niet slechter van en meestal zijn de kosten niet schrikbarend hoog.