Hallo,
Ik ben op zoek naar een leuk setje horloge gereedschap. Wat wil ik er mee doen? Een batterij vervangen, bandinkorten, beetje reinigen etc. Dus wie wat weet, ik verneem het graag.
Hallo,
Ik ben op zoek naar een leuk setje horloge gereedschap. Wat wil ik er mee doen? Een batterij vervangen, bandinkorten, beetje reinigen etc. Dus wie wat weet, ik verneem het graag.
www.ofrei.com, http://www.tickintimeworldofwatchtools.co.uk, http://www.esslinger.com, http://www.nam-hing.com
have fun.
op eBay zoeken op bijvoorbeeld ‘watch repair kit’ levert ook het nodige op. Ook veel goedkoop spul (voor nog geen tientje koop je al allerlei setjes incl. verzending). Hoe het met de kwaliteit zit weet ik niet, maar een batterijtje vervangen en een bandje inkorten moet al gauw niet zo veel problemen opleveren.
Aan de andere kant: goed gereedschap is het halve werk :~
quote: voor nog geen tientje koop je al allerlei setjes incl. verzending). Hoe het met de kwaliteit zit weet ik niet,
wat denk je zelf?
Bagger.
Ja, dat denk ik ook, maar afhankelijk van het type horloge e.d. is er waarschijnlijk best een batterijtje mee te vervangen of een bandje mee in te korten.
Het is maar wat je zoekt.
Bovendien kan het meevallen. Dat wil zeggen; ik heb via dergelijke aanbieders wel eens belachelijk goedkoop gereedschap & meetinstrumenten voor elektronica-toepassingen gekocht (om de proef eens op de som te nemen) en daar was eigenlijk weinig mis mee.
Al moet ik toegeven dat het, om voor mij ook onbekende redenen, bij horloge gereedschap anders voelt…
Zou daarbij persoonlijk ook voor aanschaf via wat gerenommeerdere aanbieders gaan.
ga om te starten toch een lowbudget set aanschaffen. Zal later de foto’s tonen.
Ga ik wat verder dan zal ik zo hier en daar wat betere spulletjes aanschaffen.
Ik heb low budget gereedschap gekocht, maar ik merk dat het toch echt slecht werkt en heb onderhand alles vervangen voor duurder/beter spul…
Vooral goedkope kast- en uurwerkhouders (die meestal niet ‘recht’ zijn, waardoor het horloge of uurwerkje eruit schiet bij het dicht draaien) en goedkope ‘jaxa’-type kastopeners kun je beter laten liggen.
Ik heb ooit een keer een goedkope doppenset gekocht voor de motor.
Is die toch fijner (en completer) dan de dure set van mijn schoonvader, dus het kan wel
Hi, had zelf op de baai een goedkoop setje gekocht en lekker mee gespeeld. Alhoewel lekker… heb een tijdje terug een wat beter setje gekregen en dat werkte veel beter.
Wat bedoel ik daarmee: alleen al dat zoiets simpels als een pincet en schroevendraaiers. M’n goedkope pincet was na de kortste keren magnetisch geworden. Sommige handelingen duurder 6x langer dan normaal. Voor het verwisselen van ee batterijtje of het inkorten van een bandje is het prima te doen. Maar ga je het uurwerkje uit elkaar halen om te reinigen enzo, dan zou ik voor een iets duurder setje gaan.
Heb vandaag een setje binnengekregen, bestel op MPL, kwaliteit zoals verwacht, maar ik kan me ermee redden! Voorlopig dan!
THNX for the support!