Horlogeglas indentificeren van valruz

Ik heb dit horloge: http://www.worthpoint.com/worthopedia/vintage-swiss-valruz-wristwatch-ca-167545773 en wil het glas graag vervangen. Hoe kom ik er achter wat voor glas (plastic) ik nodig heb, en waar bestel/koop ik het?

Hoi Timon, net als de Onsa, ook een fraai horloge!
Denk dat je er het beste mee naar een horlogemaker kunt gaan in de buurt.
Het luistert nogal nauw en voor zover ik het heb begrepen wordt zo’n glas er met een speciale drukpers ingezet. Ook moet de pakking meestal worden vervangen.
Tevens is het belangrijk dat het niet te hoog is, maar wel zo hoog dat de centrale secondewijzer niet vastloopt tegen de binnenzijde van het glas.
Via de zoekfunctie kun je een horlogemaker bij jou in de buurt vinden.
Alvast veel draagplezier!

Als er enkel wat lichte krasjes op zitten, kun je het ook even met wat zilverpoets en een katoenen doekje wegpolijsten.
Let op: alleen wel een druppeltje zilverpoets op het doekje doen. Niet de zilverpoets als een tomatenketchupfles boven het glaasje uitknijpen. Dan kan de zilverpoets - als de pakking niet meer top is - tussen het glaasje en de ring doorsijpelen en je wijzerplaat aantasten.

We houden hier van foto’s en zien de eigen foto’s hier dan ook graag tegemoet! :wink:

Hangt ervan af wat voor type acrylglas het is. Glaasjes kosten niet zo heel veel qua inkoop.
Hoe het glas gezet wordt hangt ervan af of er een spanring in zit.
Een zonder spanring wordt gezet met een glasklem, een glas met spanring wordt erin geperst.