Horlogeglas schoonmaken binnenzijde

Goedemorgen allen,

Wat mij overkwam deze week is het volgende: Ik was mijn horloge aan het schoonmaken onder de kraan, daarna weer in het zonnetje gaan zitten. Een kleine 10 minuten later ontstond er aan de binnenkant van het glas een condenslaag.Volgende ochtend naar de juwelier bij ons in Leiderdorp, deze heeft het horloge opengemaakt en een nacht laten drogen. Nu zie je aan de binnenkant van het glas vervelende vlekken (saffierglas). Toen ik vroeg of hij deze schoon kon maken kreeg ik als antwoord, nee helaas ik zal hem moeten opsturen naar Raymond Weil. Mijn vraag, is dat gebruikelijk of is er iemand op het forum die een andere optie heeft. Het gaat om een Parsifal chrono. Fijne zondag,

Groet Rob

Als een horloge koud is en dan snel opwarmt door bv zon dan kan er in het horloge condens ontstaan.
Over het schoonmaken, ik zou m daarvoor gewoon even naar een horlogemaker brengen.

Opsturen naar Zwitserland om enkele kalk-vlekjes te verwijderen lijkt me nogal drastisch…

Het lijkt me eerder dat deze juwelier geen horlogemaker is en het werkje er niet kan/wil/durft… uit halen… OF… het horloge is nog onder garantie (en dan zou het kunnen dat de juwelier verplicht is om garantie-gevallen via de fabrikant te regelen)…

Mijn raad (als het geen garantie is) : ga met het horloge naar een zaak waar een echte horlogemaker werkt. Die kan die klus zo klaren…

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

EDIT: cmejewellery was me net voor met dezelfde raad zie ik …:slight_smile:

Dank jullie,

Weten jullie toevallig een horlogemaker in de buurt van Leiderdorp?
Alvast bedankt

Mvg Rob

Hi Rob
De Jong heeft een goede vrouwelijke horlogemaker in dienst en niet echt duur anders kan je het beste naar tijdloos gaan op de Hoge woerd in leiden.
Succes
AntonSV

Mocht dat niet lukken, heb je ook nog Frans de Groot in Gouda

Bedankt allen. Ik ga er mee aan de slag.

Groet Rob