Horlogeglas

Ik wil een nieuw glas laten plaatsen in mijn Monster 1ste gen. Nu zit de af fabriek hardlex er nog in en deze moet vervangen worden door een saffieren glaasje. Maar ik heb geen zin om mijn monster op te sturen naar Rob van Monsterwatches of iemand anders. Dus daarom mijn vraag: kan je met een gekocht glaasje van e-bay naar een juwelier gaan om het glaasje te laten vervangen?

Zo ja, wie weet hier een goede juwelier voor in omgeving Assen?

Zo nee, wie weet een ander adresje, bijvoorbeeld van een horlogemaker die dit werk wil doen in de omgeving Assen?

1 like

Incoming @HanDavinci en iets met speciaalbiertjes.
:joy::joy:

1 like

Nein sorry!

3 likes

Hmmm. Schiet nog niet echt op. Zullen wel geen goede juweliers met een beetje service afdeling meer zijn in Noord Nederland. Spijtig

Kan ik mijn zelf gebakken brood laten snijden bij de lokale bakker?

Vraag jezelf even af of dat fair is tov de juwelier… en wat als het glas barst tijdens het monteren? Wie is dan verantwoordelijk?
Misschien kom je hier dan wel vertellen hoe slecht die juwelier is… dus wat heeft de juwelier te winnen? 10 euro of veel miserie?

Ik wil maar zeggen, dat er niet direct een juwelier zal klaar staan om jou glaasje te gaan monteren in jou uurwerk.

Misschien wel een doe het zelver van hier op het forum, dat kan waarschijnlijk wel lukken.

Ik denk dat je hiervor bij Wesselink & Vreeker in Alkmaar prima terecht kunt. Met een meegebracht glaasje. Maar dat is natuurlijk niet echt in de buurt voor je.

Lijkt me dat je nog best dingen kan afspreken met mensen tegenwoordig. Maar kan ook zijn dat ik te naïef ben. Of het is een kloof tussen de stad en het platteland. Als dat zo is, is het wel jammer dat de juweliers doorgaans in de stad te vinden zijn…

De horlogemaker waar ik voorheen altijd kwam (bij juwelier Verhagen) in Assen had dit best gedaan. Maar helaas is hij gestopt, daarom vraag ik me gewoon af of er nog andere juwelier op zijn met een service die met Verhagen valt te vergelijken.

Goeie optie natuurlijk. :+1:

1 like