Horlogehandel - nrc stuk

Mooi artikel, enigszins gedateerd maar geeft m.i. nog steeds actueel beeld van de bewegende onderdelen in de horlogewereld.

20 likes

Interessant. Eerste alinea gelezen maar daar moet ik eens goed voor gaan zitten.
Bedankt voor het delen.

2 likes

Okā€¦
Komt erop neerā€¦ dat je beter een goedkoop, of gĆ©Ć©n klokje kan dragen wil je niet als een crimineel overkomen.

2 likes

Goed artikel, geen hele grote onthullingen maar wel veel goede informatie en denk voor menigeen een eye-opener.

Maar elke branche met hoge margeā€™s trekt lieden met een brede interesse aan, dus ook weer niet heel schokkend. Ik blijf gewoon genieten en flipperen als ik weer iets nieuws wil.

Hoop speculaties, weinig bewijs en veel oud nieuws. En nu vind ik het alleen nog maar spannender om een Rolex te kopen :cowboy_hat_face:

De enige oplossing is Rolex dwingen zā€™n prijzen te verlagen naar Seiko niveau. Dan is het geen statussymbool meer en lopen de filialen van S&C en Gassan weer vol.

Het gaat niet zo zeer om status, alsom het feit dat het binnen het circuit ook een courant, niet traceerbaar betaalmiddel is geworden.

Ik ken hem. (zelfde woonplaats)
Had/heeft een mooiere auto dan ik heb :slight_smile:
Deze Panerai 106 ooit van Mustafa gekocht.

IMG_9133

Als de juweliers zonder een centje pijn integraal 30% korting kunnen geven aan hun tussenhandelaar, dan moet je eens nagaan hoezeer je als goudeerlijke consument een poot wordt uitgedraaid bij de AD :wink:

5 likes

Dat dus :point_up:ļø

Perfect toch. Zo blijft de hobby voor ons nog interessant. Als ze elkaar dadelijk met chocoladerepen gaan betalen keldert de waarde van jouw Rolex met 90%. Nu liften we met zā€™n allen een beetje mee op deze ā€œhandelā€

Schaap en Citroen komen er wel heel beroerd uitrollen :open_mouth:

2 likes

Zie gerelateerde nieuwsitems in het artikel. Y. is in maart 2018 veroordeeld.

Verder zeer interessant stuk om te lezen!!

1 like

Mijn beste,

Wetenswaardig artikel!!
Dank voor het delen!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Oud nieuws. Vind deze ā€œhorlogehandelaren zijn veelal charmante mannen van rond de veertigā€ wel grappig. Zie er nu toch een aantal de wenkbrauwen fronzen, hahaā€¦ :joy: :joy: :joy:

1 like

De voorpagina van de bijlage waar het artikel ooit in verscheen. Titel zegt alles. :smile:

1 like

Blij dat ik geen YM meer heb :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Mmmm, interessant. Ga ik vanavond eens op mijn gemak lezen, tnx for sharing. Begrip grijze handelaar wordt even netjes uitgelegd als ik het zo zieā€¦

Waardevast, staat niet op naam, makkelijk te vervoeren en als iemand argwaan krijgtā€¦ zeg jij; neejoh dit is zoā€™n goede replica uit Thailand.

Dat dit op deze wijze gebeurde, wist ik. Ondanks bedankt voor het delen.
Groet. Richard.

Eigenlijk zou de titel ā€˜geld is tijdā€™ moeten zijnā€¦