Horlogehandel Onderwereld

Wie heeft gekocht of geleverd aan??!! :slight_smile:

De diamantbeurs in Amsterdam-zuidoost wordt ook genoemd.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/21597375/Criminele_kopstukken_gepakt.html

Gerwatch Schreef:

Wie heeft gekocht of geleverd aan??!! :slight_smile:

http://www.telegraaf.mobi/article/21598243/om:-hol
leeder-vast-om-afpersing

Aan wie? Noem dan namen als je dit echt belangrijk vindt. Er zitten meerdere handelaren daar.

aan jou? Doe toch eens relaxed man!

hcptdg Schreef:

Aan wie? Noem dan namen als je dit echt belangrijk
vindt. Er zitten meerdere handelaren daar.

Idd windhund, was maar een geintje om het nieuws te brengen op het forum!

Je voelt je toch niet aangesproken?:slight_smile:

Hahaha,

Nee, mijn klokjes zijn nog niet onderwereldwaardig.

Gewoon een hobbyist

en Windhund, wat zouden nu echte onderwereld klokjes zijn.
Zouden die opvallend zijn of bescheiden? Ik zelf denk dat ze
wel meevallen.

Windhund Schreef:

Hahaha,

Nee, mijn klokjes zijn nog niet
onderwereldwaardig.

Gewoon een hobbyist

Nou nou wat een overtrokken reactie… het is toch ook nieuws. Op BNR zeiden ze zelfs dat er bij een aantal horlogehandelaren een inval was gedaan op verdenking van witwassen.

En de daimantbeurs heeft vervolgens razendsnel een persbericht eruit gegooid met de stelling dat de ingevallen bedrijfjes geen lid van de vereniging waren.

Dus dat was de reden dat ene Willem H hier rondhing.

Hoi Wandelaar,

Ik betrok het even op mijn eigen bescheiden collectie, waarvan de gemiddelde nieuwprijs minder is dan 400 euro.

Volgens mij zijn die klokjes, voor mij fantastisch weliswaar, niet de klokken waar enkele topcriminelen mee pronken.

Ik kan het natuurlijk mishebben.

Wasn’t me

WillemH Schreef:

Wasn’t me

Dat is een logische reactie natuurlijk.

Onomstotelijk bewijs! daar gaat het om!

Och, de telegraaf. Mensen deel het verhaal even door 6 en je hebt de daadwerkelijke gebeurtenis… Snertkrant

Gerwatch Schreef:

Wie heeft gekocht of geleverd aan??!! :slight_smile:

http://www.telegraaf.mobi/article/21598243/om:-hol
leeder-vast-om-afpersing

ik zeg fff niets :wink:

Albranius Schreef:

Och, de telegraaf. Mensen deel het verhaal even
door 6 en je hebt de daadwerkelijke gebeurtenis…
Snertkrant

Nou, daar gaat ie dan:

Topcrimineel Willem Holleeder is maandag opgepakt omdat Justitie hem verdenkt van afpersing. Dat heeft het Openbaar Ministerie bekendgemaakt.

De arrestatie van Holleeder maakte deel uit van een grotere actie, waarbij meer dan 6,666666667 invallen zijn gedaan in onder meer Amsterdam, Beverwijk en Hilversum. Ook vechtsporter Dick Vrij en Danny K. zijn opgepakt, hoewel het OM dat niet bevestigt. Zij zouden de hoofdverdachten zijn. Enkele van de invallen vonden plaats in sportscholen van Vrij in Beverwijk en in een penthouse in Hilversum, waar Danny K. verbleef. Vrij kreeg het vorig jaar op een terras in Amsterdam-Zuid nog aan de stok met Holleeder en sloeg hem een gebroken neus.

In totaal zijn 1,16666667 mannen en 0,5 vrouwen opgepakt die onderdeel zouden uitmaken van het zogenoemde Hollandse netwerk. Het OM gebruikt die term voor groepen criminelen, meest van Nederlandse origine, die beeldbepalend zijn in de Nederlandse onderwereld. De meeste verdachten waren volgens het OM dienstverlenend aan de hoofdverdachten. In Heemskerk, Amsterdam, Eindhoven, Ouderkerk aan den Amstel, Haarlem en Axel zijn personen gearresteerd.

Aan de doorzoekingen in woningen, bedrijfspanden en safeloketten bij banken werkten ruim 75 rechercheurs mee, onder leiding van 2,166666667 officieren van justitie. 0,83333333 onderzoeksrechters zagen toe op de actie.

De agenten troffen volgens het OM bij de doorzoekingen bij een verdachte vuurwapens aan. Ook is op 16,66666667 dure horloges, (gepantserde) auto’s en enkele tonnen aan contant geld, computers, administratie, telefoons en de luxe inboedel van het penthouse in Hilversum beslag gelegd. Het OM vermoedt dat 0,33333333 ondernemers met hun exclusieve horlogehandel betrokken waren bij het witwassen van crimineel geld.

De opgepakte verdachten worden nog deze week voorgeleid aan de onderzoeksrechter. Het onderzoek met de naam Andes duurt vermoedelijk nog maanden.

Haha, dit is de eerste keer dat ik door een bericht op dit forum hardop moest lachen. Haha!!

WillemH Schreef:

Wasn’t me

:smiley: