Ik vond horloges als kind al interessant, maar dan vd gimmicks met een alarmpje, lichtje, solar, en zelfs een robot erin.
Iemand had een horloge met een computerspelletje erin. Helemaal te gek vond ik dat.
Toen ik op de basisschool leerde schrijven met een vulpen, begon ik me te interesseren voor schrijfgerei. Vooral een pen met meerdere kleuren erin vond ik bijzonder. Ik meen dat er zwart, blauw, groen en rood in zaten.
Later op de middelbare school ging dat naar de wat duurdere Lamy pennen met balpen, vulpen en markeerstift.
https://i.ytimg.com/vi/zeXfj9Itdz4/hqdefault.jpg
Op horloge gebied bleef t toen wat achterlopen. Droeg jaren een casio solar.

Totdat ik een keer bij een snackbar een mede eigenaar sprak die een Rolex Had. Hij vertelde dat het ding geen batterij nodig Had, maar z’n energie kreeg doordat ie met z’n pols bewoog. Magie vond ik dat…
Vanaf toen begon ik me meer in horloges te interesseren. Ik merk wel dat misschien een beetje indirect door pennen en horloges, ik de voorkeur heb voor mooie spullen die wel functioneel zijn. Dus kettingen, armbanden, oorbellen, piercings, etc zijn niet aan mij besteed. Maar een chique portemonnee, manchet knopen, pennen en natuurlijk horloges kan ik wel waarderen.