Horlogehorror...(wat ik als horlogemaker zoal tegenkomt-topic)

auw!

Toen de gasten hoorden wat het horloge in normale
staat zou opbrengen waaren ze ontrootsbaar.
Ontroostbaar… ze verdienen STRAF!

Dat is inderdaad een pijnlijk voorbeeld.

Ik betwijfel echter te zeerste of dit überhaupt een echte Breguet is. Het uurwerk ziet er daarvoor te eenvoudig uit en voor zover ik weet waren de echte Breguets niet zo opzichtig gesigneerd op de kast en plaat.

Groet,

Marc

De Brequet is geen Brequet, helemaal goed gezien XXoF.
Eén veeg met een doekje en weg is de naam van de wijzerplaat.

Men legt het spoorweg plat door koperdieven,
stopt onverkoopbare kunst in de open haard,
haalt menig brons van z’n sokkel,
en de uurwerken ook niet meer ongemoeid.
What else is new.

Had mijn eigen privé horlogehorror van de week! Kocht hier een leuke Seiko 5 en wisselde het plastic bandje wat er op zat voor een dikke meshband. Ik had nog een zwik “fat spring bars” liggen en maakte de mesh band pas zodat die er door gingen. De mesh erop en het zat prima en hier is er een foto van…

Helemaal blij ermee, was ik even in de badkamer en opeens, FLOEP! het horloge schoot van m’n pols, PATS! op de tegels. ::o (Veer balkje, hoe heet zo’n ding in NL?, had een fout, was niet voldoende taps aan het eind en schoot uit het gaatje!):X
Ik dacht eerst dat het mee viel, maar helaas, 2 wijzers eraf maar erger: Er rammelde iets! Blijkbaar is het de buitenzijde van de rotor, die eraf gesprongen is. Het horloge heeft overigens nog wel uren lang doorgelopen…

Uurwerkje is de 7S36B

Hier een foto van een vriend waar de puntlassen zitten, die waarschijnlijk zijn losgegaan.

Is het voldoende om de rotor te vervangen of kom ik nog meer tegen? >X

Een Heineken horloge? :S

IQ van -50 (TD)

't zal met die Seiko wel meevallen… als het kaliber uit de kast genomen wordt, zitten de wijzers er met 5 minuutjes weer op… Ik hoop alleen dat de as van de rotor geen optater gekregen heeft… total-loss zijn ze niet snel…

Nou ja, hij ligt nu bij een horlogemaker in mijn woonplaats. Die zal me wel laten weten wát er precies nog meer stuk is. Het is gelukkig een redelijk gangbaar uurwerk, waar evt. wel 2e hands aan te komen is. 't Is alleen zonde, ik had 'm nèt een paar uur om! :frowning: